• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm Sneltoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
hallo,

Ik heb een UserForm met 6 macro knoppen, nou wil deze UserForm altijd kunnen starten met een sneltoets bijv "ctrl+m", hoe do ik het?

bedankt,:thumb:

ps nog een vraag: een van de zes knoppen start een excel-bestand op, alleen is het bestand niet actief zolang het UserForm actief is, hoe los ik dit op?

Laatst bewerkt:
musmiles zei:
hallo,

Ik heb een UserForm met 6 macro knoppen, nou wil deze UserForm altijd kunnen starten met een sneltoets bijv "ctrl+m".

bedankt,:thumb:

?????? Wat bedoel je nou precies? Heb je een vraag of is het een mededeling?? :confused:

kloosterofobie zei:
?????? Wat bedoel je nou precies? Heb je een vraag of is het een mededeling?? :confused:

Hi Kloosterfobie,

het idd een vraag, inmiddels zijn het twee vragen.

mvg,

Via:

EXTRA
MACRO
NIEUWE MACRO OPNEMEN (zie bijlage macro opnemen)

MACRO STOPPEN (op vierkantje klikken)

Vervolgens ga je naar

EXTRA
MACRO
VISUAL BASIC EDITOR

en je zet de code

[naam van je Userform].Show

Bijv.: Userform1.Show

(zie eventueel Code macro opnemen)

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

is het mogelijk om dat userform als een EXE programma op te slaan, zodat ik het als een programma kan opstarten, dus zonder eerste naar excel te gaan? Zo ja werken de macro er onder nog?

MVG,
musmiles

VB-applicaties kan je als EXE opslaan. VBA biedt die mogelijk (voor zover ik weet) niet.
en ik neem aan dat het in VBA geschreven is.

Wat je wel kan doen is bij het bestand waar de Userform instaat ervoor zorgen dan bij het openen van het bestand de userform automatisch zichtbaar wordt.

(zie eventueel bijlage)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan