Hallo Allen,
probleem 1:
Graag zou ik een Datum willen ingeven met een UserForm. Maar, in deze UserForm moet enkele gegevens kunnen bekeken worden door uit 2 dropdown menu's te selecteren.Deze gegevens komen rechts van Userform te staan. De Knop staat in 1 sheet en de gegevens voor de dropdownmenu's staan in een andere sheet. zie foto:

Ken iemand code hoe ik deze zou moeten programmeren?
probleem 2:
Datum 1 is een oude datum
Datum 2 is de laatst ingegeven datum. Wanneer men een nieuwe datum ingeeft zou deze moeten komen te staan op de plaats van Datum2 en Datum2 verhuist naar Datum 1.
vb: Datum 1= 14/01/2012
Datum 2= 18/02/2012
nieuwe datum die wordt ingegeven is 10/03/2012. Wanneer ik dan op de "voeg Toe" knop zou drukken zou deze datum in het veld van Datum 2 komen te staan en Datum 2 (18/02/2012) wordt dan Datum 1.
Hoe moet hier aan beginnen?
Ik heb alvast de excel in bijlage gezet....
Bekijk bijlage Datum en Gegevens ingeven.xlsm
Alvast bedankt, hopelijk kan iemand mij helpen :thumb:
Ghostje
probleem 1:
Graag zou ik een Datum willen ingeven met een UserForm. Maar, in deze UserForm moet enkele gegevens kunnen bekeken worden door uit 2 dropdown menu's te selecteren.Deze gegevens komen rechts van Userform te staan. De Knop staat in 1 sheet en de gegevens voor de dropdownmenu's staan in een andere sheet. zie foto:

Ken iemand code hoe ik deze zou moeten programmeren?
probleem 2:
Datum 1 is een oude datum
Datum 2 is de laatst ingegeven datum. Wanneer men een nieuwe datum ingeeft zou deze moeten komen te staan op de plaats van Datum2 en Datum2 verhuist naar Datum 1.
vb: Datum 1= 14/01/2012
Datum 2= 18/02/2012
nieuwe datum die wordt ingegeven is 10/03/2012. Wanneer ik dan op de "voeg Toe" knop zou drukken zou deze datum in het veld van Datum 2 komen te staan en Datum 2 (18/02/2012) wordt dan Datum 1.
Hoe moet hier aan beginnen?
Ik heb alvast de excel in bijlage gezet....
Bekijk bijlage Datum en Gegevens ingeven.xlsm
Alvast bedankt, hopelijk kan iemand mij helpen :thumb:
Ghostje