• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UserForm speciale gegevens ingeven + bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost4t

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Hallo Allen,

probleem 1:
Graag zou ik een Datum willen ingeven met een UserForm. Maar, in deze UserForm moet enkele gegevens kunnen bekeken worden door uit 2 dropdown menu's te selecteren.Deze gegevens komen rechts van Userform te staan. De Knop staat in 1 sheet en de gegevens voor de dropdownmenu's staan in een andere sheet. zie foto:
UserForm.jpg

Ken iemand code hoe ik deze zou moeten programmeren?

probleem 2:

Datum 1 is een oude datum
Datum 2 is de laatst ingegeven datum. Wanneer men een nieuwe datum ingeeft zou deze moeten komen te staan op de plaats van Datum2 en Datum2 verhuist naar Datum 1.
vb: Datum 1= 14/01/2012
Datum 2= 18/02/2012
nieuwe datum die wordt ingegeven is 10/03/2012. Wanneer ik dan op de "voeg Toe" knop zou drukken zou deze datum in het veld van Datum 2 komen te staan en Datum 2 (18/02/2012) wordt dan Datum 1.

Hoe moet hier aan beginnen?
Ik heb alvast de excel in bijlage gezet....
Bekijk bijlage Datum en Gegevens ingeven.xlsm

Alvast bedankt, hopelijk kan iemand mij helpen :thumb:

Ghostje

Je kan al beginnen met een werkend voorbeeld te posten.

Mss klinkt en is dit iets duidelijker + bijlage

Hallo Warme Bakkertje, iedereen, Ik ben mss wat te vlug geweest, ik heb mijn userform aangepast maar werk gedeeldelijk. Hier volgt de uitleg bij de bijlage:
Als men op de button “Datum ingeven” klikt verschijnt er een Userform.
Het is de bedoeling dat men een nieuwe datum kan ingeven + enkele gegevens (dmv selectie uit dropdown menu’s).
Als de gegevens zijn gekozen uit de dropdown menu’s en een nieuwe datum is uit de kalender geselecteerd moet dit worden weggeschreven in de Sheet: “Lijst Datums” als men op de knop “Gegevens invoeren” klikt.
Problemen:
Uitleg bij de Userform + problemen:
1) Wanneer ik de gegevens kies uit de dropdown menu’s (selecteren van een site, installatie en filter):
a. zou in de textbox van “oude datum” een datum moeten verschijnen.
b. Zou in de textbox van “recente datum” een datum moeten verschijnen.
c. Zou in de texbox “Aantal dagen” het verschil van oude datum en recente datum worden weergegeven.
d. Als er een nieuwe datum wordt ingegeven en op de button “Gegevens invoeren” wordt geklikt zouden deze gegevens + datums in de sheet “LijstDatums “ moeten weggeschreven . Als men achteraf terug een datum wil ingeven van dezelfde installatie/filter/site zou de” recente datum” de laatste ingegeven datum moeten tonen en de oude datum vervangen worden toen de “recente datum”

Vb:
• op 24-03-2011gaf ik de volgende data’s in:

- Site: ANT
- Installatie: radio
- Filter:PL40M A
Voorbeeld van oude datum: 12-01-2010
Voorbeeld van recente datum: 24-03-2011
Voorbeeld van aantal dagen: 436

• Vandaag 8-10-2012 geef ik de volgende data’s in:

- Filter:PL40M A
- oude datum: 12-01-2010
- recente datum: 24-03-2011
- aantal dagen: 436
- Nieuwe datum: 8-10-2012

Wanneer ik nu na het klikken op de knop “gegevens invoeren heb geklikt” en terug een nieuwe datum wil ingeven (dmv de knop “Datum ingeven”) zou, als ik dezelfde gegevens selecteer als voorheen, ze er als volgt moeten uitzien:
- Filter:PLl40M A
- oude datum: 24-03-2011
- recente datum: 08-10-2012
- aantal dagen: 564
2) Als ik op kalender klik en een datum selecteer gebeurd er niets 

Kan iemand mij helpen?
Alvast héél erg bedankt!
Greets:thumb:

Ghostje R.

Bijlagen