• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform voor sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corrnelis

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2022
Beste mensen,

Ik heb een userform dat prima de pdf bestanden uit een folder laat zien.
Maar nu wil ik dat deze dat ook doet op een locatie op sharepoint.
Ik ben aan het proberen geweest, maar ik kom er niet uit.
Iemand die weet hoe ik de sharepoint locatie moet aanroepen?

M vr gr Cornelis

Bijlagen

Beste Jec,

Ik wil het niet synchroniseren, maar ik zou echt gewoon de bestanden willen laden in de userform vanuit de sharepoint locatie.
Dus op dezelfde manier als het nu gaat vanuit een map op de lokale drive.
Reden is dat er op diverse PC's wordt gewerkt en ik niet zeker weet of onedrive altijd op dezelfde locatie staat.
Dus vandaar het idee om de bestanden te laden rechtstreeks uit sharepoint.
Lijkt mij dat dit ook mogelijk moet zijn toch.

Gr Cornelis.

Kan wel, dan heb je Power Query nodig. Bestanden dus ophalen van de sharepoint locatie mer Power Query. Bij openen van het bestand, waarin de Userform zich bevindt, kun je de query laten verversen. Daarna kun je simpelweg verwijzen naar de door PQ gegenereerde tabel.

Hoi Jec,

Dankjewel voor je input, maar dat gaat mij even een stap te ver.
Ga mij eens bezinnen of er geen andere mogelijkheden zijn.
Mij ontbreekt doodeenvoudig de tijd om daar verder in te duiken en dat werkend te maken.
Ik ga ook eens kijken en zoeken waar onedrive altijd wordt neergezet.
Wellicht dat dat een idee is om vandaar uit te synchroniseren met sharepoint op alle PC's.
Nogmaals super bedankt,en zodra ik wat meer tijd heb ga ik mij er zeker eens in verdiepen.

Gr Cornelis

Maar, en heeft iemand anders een ander idee of oplossing, ik hoor het graag.

Power Query is heel simpel (en bovendien de beste manier om sharepoint te benaderen). Het zit standaard in Excel.

Data --> Get Data --> From File --> From Sharepoint Folder.

Laatst bewerkt:
Thanks, ga er eens naar kijken en hoe ik er voor kan zorgen dat het in het userform verschijnt zoals aangegeven.
Ik zag wel met inloggen diverse files verschijnen maar hij geeft aan dat het afgekapt wordt door groottelimieten
Zal intern eens hoe dat zit, dit vanwege een behoorlijke beveiliging die erop zit.

Of weet jij toevallig hoe ik het kan oplossen of kan aangeven hoe dat opgelost kan worden.
En kan jij in jip en janneke taal aangeven hoe te handelen om het in dat userform te krijgen.
Weet wel iets maar ben echt nog een beginneling namelijk.

Gr Cor

Je kan de data transformeren binnen power query. Zodra je al je gewenste bestandsnamen hebt, kun je de die tabel vanuit Power query inladen in Excel (Close & Load). Nu heb je een tabel.
Vervolgens vanuit je Userform verwijzen naar die tabel.

Ik zou eerst proberen die bestanden in de tabel te krijgen. Het inladen in een Userform kan ik je daarna laten zien vanuit VBA.

https://learn.microsoft.com/nl-nl/power-query/connectors/sharepointfolder

Laatst bewerkt:
Top, ga er mee aan de slag.
Zal wel morgen of overmorgen worden op zijn vroegst.
Wellicht pas volgend jaar.
Zover ik heb gezien worden mijn bestanden niet weergegeven.
Dus ik denk dat het met beveiliging vanuit de zaak te maken heeft.
En dat persoon is er pas weer begin januari helaas.

Maar ik kom er graag op terug en voor nu alvast bedankt:thumb:.

M vr gr Cor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan