Userform vullen uit kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie90

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Beste mensen,
Ik probeer nu al dagen om een userform met 30 textboxen te vullen met gegevens uit 1 kolom, maar het wil maar niet lukken. Wie kijkt er eens mee?
Het is de bedoeling dat de textboxen gevuld worden met de achternamen die op een werkblad onder elkaar in 1 kolom staan. Er staan in de userform hokjes voor de textboxen, zodat ik afzonderlijk kan selecteren door voor een naam een vinkje te zetten. Ik probeer dit met een array, maar dat geeft steeds foutmeldingen. Onderstaande code doet het wel, maar schrijft de waarden niet in de textboxen.
Code:
Option Base 1
Sub UserForm_Initialize()
    Dim i As Integer
    Dim arNaam As Variant

'werkt nog niet!
    arNaam = Sheets("Herhalers").Range("B7:B100")
    i = 1

For Each Cell In arNaam
        naam = ("TextBox" & i)
        naam = Cell
        i = i + 1
    Next

End Sub

Dag Sophie,

In je code is niet te zien wat je met die 'hokjes' wil doen, maar als het er enkel om gaat elke textbox te vullen met alle namen uit die range kan je er komen door dit stukje als volgt te wijzigen:
Code:
For Each Cell In arNaam
    Controls("TextBox" & i) = Cell
    i = i + 1
Next

Dank je wel, Enigmasmurf. Het resultaat is helaas nog steeds een userform met lege textboxen.
In het bijgaande plaatje zie je wat ik bedoel; de textboxen moeten gevuld worden uit een werkblad (kolom B7:B100), en de hokjes (checkboxen) staan er voor. Die wil ik straks koppelen aan de namen in de textbox.

form.PNG

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ook zonder zelf iets gelijkaardigs te gaan zitten ineen flansen weet ik wel heel zeker dat dit moet werken, hoor.
Als dat bij jou niet het geval is moet er iets anders met je bestand aan de hand zijn wat niet in te schatten valt zonder voorbeeldbestandje.
Als je er eentje toevoegt ontdaan van gevoelige informatie zal ik er met plezier naar kijken.

Laatst bewerkt:
In het bereik Range("B7:B100") staan dan waarschijnlijk geen gegevens.

Het kan ook met "Me".

Als jij 94 textboxes hebt.
Code:
dim sv, i as long
sv = S[COLOR=#3E3E3E]heets("Herhalers").[/COLOR]range("B7:B100")
for i = 1 to ubound(sv)
  Me("textbox" & i) =sv(i,1)
next i

Te oordelen aan het plaatje dat je plaatste kan je veel makkelijker een listbox met selectievakjes gebruiken:
Bekijk bijlage Sophie.xlsm

Dan is dit alle code om 'm te vullen:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    ListBox1.List = Range("B7:B100").Value
End Sub

Laatst bewerkt:
Hmm, dank je, Edmoor. Hier ga ik ook eens naar kijken. Eerst eens zien of ik hem terug aan de praat krijg. Mijn bestand werkt nu helemaal niet meer zonder foutmeldingen....

edit:
wow, dat is wel een hele makkelijke manier. Zit ik daar zo moeilijk mee te doen :eek:

Laatst bewerkt:
Als je je bestand of een voorbeeld er van hier plaatst kunnen we even mee kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan