• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform werkblad zoeken en de inhoud weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
94
Hallo,

Zoals de vraag al luid ben ik op zoek naar een macro waarin ik dmv een knop (zoekopdracht) op de naam van het werkblad kan zoeken en de inhoud ervan kan weergeven in de tekstbox.

Bekijk bijlage TestDoc.xlsm

Ik heb in userform een klanten-contactblad aangemaakt, waarbij ik dit bij elk telefonisch contactmoment kan invullen. Bij het opslaan wordt dit als werkblad opgeslagen onder de naam van de betreffende onderneming.

Het kan wel eens gebeuren dat er een persoon niet aanwezig is, en ik later moet terug bellen. Het zou voor mij dan handig zijn om de reeds ingevoerde gegevens in de userform weer erbij te kunnen halen. Op internet ben ik al aardig aan het zoeken geweest, maar kom helaas nog niet het antwoord tegen dat aansluit op mijn wensen.

Ik werk met Mac Office 2011.

Alvast bedankt!!

M.vr.gr.
Safe.
 
Heeft er iemand een antwoord op mijn bovenstaande vraag?
Deze heb ik helaas nog niet opgelost.

M.vr.gr.
Safe.
 
Zorg eerst voor een fatsoenlijke bijlage,
ik werk met 2 monitoren waarvan 1 van 27" en krijg je userform nog niet helemaal in beeld.

PS waarom zo'n groot lettertype in je tabblad, je kunt veel beter op de normale grootte werken
en het zoom percentage vergroten.

Niels
 
Laatst bewerkt:
Hoe zou ik dit kunnen aanpassen dan?
Ik heb wel mijn Userform volledig in beeld..( 21")
 
Ik heb je bestand nu op de macbook geopend in excel 2011 en dat ziet er inderdaad beter uit maar ook niet helemaal goed,
waar het aan ligt weet ik niet.

Ik heb je eerste textbox verwijderd en vervangen door een combobox, deze heb ik in je code ook aangepast.
verder heb ik je code een beetje anders gemaakt ;-)

De gegevens worden ingeladen zodra je een naam uit de lijst kiest. De knop gegevens ophalen heb je dus niet nodig.
Kijk voor de macro bij combobox1_afterupdate en bij userform_initialize.

Bekijk bijlage TestDoc.xlsm


Niels
 
Laatst bewerkt:
Is je vraag opgelost? Ik zie dat je de bijlage wel hebt bekeken maar niet de moeite heb genomen om terug te reageren.

Niels
 
Sorry Niels28,

Ik was helemaal vergeten te reageren..
Ik heb dit project even op pauze moeten zetten i.v.m.andere werkzaamheden.
Ik heb je oplossing bekeken en ben er erg blij mee!!

Een combobox is idd logisch ... (Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben...)

Ik wil je alsnog hartelijk bedanken voor je antwoord en de tijd die je erin hebt gestoken om dit voor mij mogelijk te maken.

M.vr.gr.
Safe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan