• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert2010

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Beste forumleden,
op aanraden van ExcelAmateur ben ik n.a.v. mijn vorige vraag aan de slag gegaan met het Userform. Ik heb het forum afgezocht naar DE oplossing, maar helaas niet gevonden.
- hoe verplaats ik de button 'Invoer Formulier', deze zou ik graag in kolom 'U' zetten
evenals het invoerformulier dat nu links boven geplaatst wordt
- bij het ingeven van een nieuw record ingegeven, wordt bij het Opslaan het oude
record steeds overschreven
- de zoekfunctie werkt alleen wanneer b.v. de Naam compleet wordt ingegeven
met een asterix (*gedeelte van de naam*) werkt deze niet. De zoekfunctie in kolom 'S'
is nodig om een ander formulier in te vullen. Echter ik krijg deze functie niet
geïmplementeerd in het 'Invoerformulier'
Graag jullie advies/oplossing
Hartelijk dank
P.S. ik werk met excel 2010

Bijlagen

De button kun je verplaatsen door in het Excel menu op Ontwikkelaars te klikken en dan te klikken op Ontwerpmodus. Na het verplaatsen klik je weer op Ontwerpmodus om deze uit te zetten.
De plaats van het formulier kun je bepalen door het attribuut StartUpPosition van dat formulier te wijzigen.

Voor het zoeken moet je een aanpassing maken in de code achter de Zoeken knop.
If UCase(c.Text) = UCase(Zoektext.Value) Then

Moet zijn:
If UCase(c.Text) Like UCase(Zoektext.Value) Then

Ik zie dat Koos je Opslaan probleem al heeft opgelost.

helaas werkt de zoekopdracht nog niet goed

als er nieuwe records worden ingevoegd en een zoekopdracht wordt gegeven krijg ik in de regel 'Formulier.SpinButton1.Value = c.Row' de foutmelding zie de PNG bijlage.
Beeindig ik de foutmelding en start de zoekopdracht opnieuw op werkt deze goed.
Wat moet ik nog veranderen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan