• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een userform. Nu ben ik al heel goed op weg geholpen via dit forum, maar ik heb nog twee vragen. Dit is eigenlijk weer iets anders, vandaar dat ik een nieuwe vraag open.

In het bestand kunnen saldo’s geboekt worden. Nu wordt saldo 1 altijd als negatief geboekt (ook al voer je een positief getal in). Maar hoe kan ik de macro instellen dat saldo 3 ook altijd als negatief geboekt moet worden (net zoals saldo 1)?

En is het ook mogelijk dat als er na het invoeren de mutaties blijven staan in de userform? Als ik het nu afsluit begint die weer met een schone invoerscherm, maar ik wil dan eigenlijk in het userform zien waar ik gebleven ben, dus wat ik allemaal al ingevoerd heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Kijk eens hier voor een uitgebreid voorbeeld.(registreren voor de bijlage)

Hallo Jelte,

Oke top! Dit is precies wat ik bedoel.

Heel erg bedankt.

Groetjes,

Danielle

Hallo,

Ik moet ook af en toe wat tekstvlakken toevoegen en dan weer verwijderen in de userform. Ik heb nu een extra mutatievlakken en een combobox toegevoegd. Maar nu onthoud die niet meer wat er ingevoerd is. Wat moet ik allemaal veranderen in de macro (zie bijlage)

Private Sub UserForm_Activate()

zodat die weer goed meeloopt.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Hallo,

Ik moet ook af en toe wat tekstvlakken toevoegen en dan weer verwijderen in de userform. Ik heb nu een extra mutatievlakken en een combobox toegevoegd. Maar nu onthoud die niet meer wat er ingevoerd is. Wat moet ik allemaal veranderen in de macro (zie bijlage)

Private Sub UserForm_Activate()

zodat die weer goed meeloopt.

Groetjes,

Danielle

Waarom geen combobox met alle beschikbare codes?
Dan hoef je maar 1 combobox te gebruiken, die je gebruikt om de betreffende code te zoeken in het werkblad.

Dan hoef je ook geen textboxen, e.d. toe te voegen en te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Daniëlle,

Verander: for j = 7 to 12 in for j = 8 to 14
en overal 5 in 6

Laatst bewerkt:
In de userform van je bestand heb ik een andere opzet geplaatst.
Aan de rechterkant van de userform staan achtereenvolgend een Listbox, Textbox, Combobox en Commandbutton.
De Listbox toont de lijst van codes waaruit je een keuze kan maken.
De tekstbox kan je gebruiken voor het bedrag.
De Combobox is om een keuze te maken uit de saldi.
Met de Commandbutton wordt het bedrag van de Textbox op de juiste plaats in het tabel aangebracht.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo,

Oke top!

Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik zal nu eens proberen om dit allemaal verder uit te werken.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan