• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Ik ben eens aan mijn eerste userform begonnen.
Dit na al eens een userform verkregen te hebben via dit form.

Maar het wil niet helemaal lukken.:eek:

Heb in de userform 4 comboboxen opgenomen maar krijg deze niet in orde om ze te kunnen gebruiken.
Combobox 1 en 3 zouden de gegevens van tablad quelldaten moeten overnemen van cellen a 3.4.5 & 6 en dan worden overgenomen in de juiste cellen in het invulblad
Combobox 2 & 4 zouden de gegevens van tablad quelldaten moeten overnemen van cellen d 3.4.5 & 6 en dan worden overgenomen in de juiste cellen in het invulblad



Dan zijn er 9 selectievakjes opnenomen , maar weet ook niet hoe ik deze moet linken zodat ze op het invulblad op de juist plaats terecht komen.

De userform roep je op daar op het invulblad op de foto met handschoen te klikken.
 

Bijlagen

  • Veiligheid - Aanvraag toegangsbadge.xls
    57 KB · Weergaven: 28
Geef de bereiken (functie en firma een naam) en link deze namen aan de rowsource van de comboboxen.
 

Bijlagen

  • Veiligheid - Aanvraag toegangsbadge.xls
    74,5 KB · Weergaven: 51
Cobbe

Hoe en waar geef je de bereiken een naam.

Want weet niet hoe hij weet waar hij de gegevens moet gaan ophalen.

De rowscore heb ik gevonden waar die staat en dat je daar = functie met zetten bij de combobox voor functie.
Maar vind nergens waar je het bereik aangeeft welk tabblad en welk cellen.
Sorry maar dit is voor mij helemaal nieuw.

Ook als ik de comboboxen uit u bestand selecteer kan ik wel een keuzen maken maar deze neemt hij niet over in het invulblad.
 
Kijk op blad Quelldaten, daar heb ik de 2 naambereiken een kleur gegeven.
Selecteer nu eens a,b,c en zie in het naamvak, linksboven cel A1 (waar nu A10 staat) daar staat dan functie.
En zo ook voor de functie.
Heb de verwijzingen van de combo's ook naar het werkblad ingesteld.
Heb ook de 3 aanvraag checkboxen aangepast zodat die automatisch ingevuld worden bij aanklikken in het Userform(formulier).
Zo kan je die checkboxen voor de aanvraagreden ook doen.
 

Bijlagen

  • Veiligheid - Aanvraag toegangsbadge.xls
    84 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Op deze manier heb ik nog nooit een UF weten gebruiken. Hiermee schiet je het doel van een UF compleet voorbij nl. de interactie tussen gebruiker en werkblad beperken tot een minimum.:eek:
Elke toetsaanslag wordt onmiddellijk vertaald naar het werkblad, wat ontelbare schrijfbewerkingen met zich meebrengt.
Als je het dan toch zo wil, gebruik dan tenminste het AfterUpdate-event zodat de volledig ingevulde waarde pas wordt weggeschreven als je op Enter of Tab drukt.
 
Laatst bewerkt:
Cobbe & warm bakkertje

Ik kom er niet uit ze.:eek:

1. Heb proberen aan de kolom firma een cel extra toe te voegen maar zou niet weten hoe.
Zie boven a 1 als ik ze selecteer wel functie en firma staan maar hoe moet ik juist extra cellen toevoegen ?
Zodat ik in de combobox meer keuzen krijg .

2. De checkboxen voor de aanvraagreden lukt me ook niet echt.
Ik heb gekeken welke code er een de checkboxen hangt die jij hebt klaargemaakt.
En wil deze nu overnemen in de checkboxen voor de aanvraagreden maar hoe weet ik welke checkbox ik in het eerste deel (blauw) moet nemen
Code:
ActiveWorkbook.Sheets(1).[COLOR="#0000FF"]CheckBox4[/COLOR] = CheckBox1.Value

3. Dan heb ik nog gezien dat de datum die wordt overgenomen op het invulbad anders is dan die in de uf staat.
Bv user form 01/05/2014 staat en op het invulblad neemt hij dan 05/01/2014 over.

4. Hoe heb je de verwijzingen van de combo's ook naar het werkblad ingesteld?


En eigenlijk was het de bedoeling dat de uf pas werd overgenomen op het invulblad als ik op de button afdrukken had geklikt juist voor het afdrukken dus.
Zo heeft warme bakkertje laatst een uf voor mij in elkaar gestoken. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/808636-Gegevens-van-een-excel-bestand-overnemen-in-ander-bestand/page2
Maar om zo een us te maken lukt me niet zo een code schrijven.
Ik heb gewoon aan elke tekstbox een code gegeven door erop dubbel te klikken en zo bij de code van het juiste tekstvak te komen.
Is echt mijn eerste keer dat ik hier zelf aan begin .

Sorry voor deze voor jullie misschien simpele vragen maar wil het gewoon leren.
En van vba heb ik alles wat ik tot nu toe er van kan (en dat is nog maar een klein beetje ) geleerd via jullie allemaal hier via dit form.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dat achteraf wegschrijven is een detail dat je makkelijk kan aanpassen.
Maar je hebt er weinig aan als de rest van je code niet werkt.
Zoals je nu gedaan hebt is het iig makkelijker volgen om te zien wat er wel of niet gebeurt.

Die checkboxen voor de aanvraagreden dien je te vervangen door checkboxen uit de ActiveX Besturingselementen.
Als al die checkboxen, comboboxen en andere textboxen naar behoren werken en op de gepaste plaats wegschrijven kun je de nodige aanpassing doen om alles in een keer weg te schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan