• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivoexcel

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2018
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende. Ik heb een Userform gemaakt die aan de hand van een macro gestart en deze gegevens overneemt en in een nieuw tabblad plaatst. Dit werkt allemaal zoals ik wil allen heb ik 3 groepen met keuzerondjes. Ik wil in deze macro een stuk toevoegen waarin gecontroleerd wordt of er in elke groep een keuze gemaakt is. Als er geen keuze gemaakt is moet er een melding verschijnen.

Boven in het formulier heb ik een invul balk. Deze moet ingevuld anders verschijnt er een melding zoals in onderstaande code weergeven is. Hoe doe ik dit bij een groep keuze rondjes?

HTML:
If Trim(Me.txtnaam.Value) = "" Then
Me.txtnaam.SetFocus
MsgBox "Gelieve invullen waar je naar zoekt."
Exit Sub
End If

Schermafbeelding 2019-10-25 om 13.30.06.png

gebruik deze code:
Code:
If Not Me.OptionButton1 = True Or Me.OptionButton2 = True Or Me.OptionButton3 = True Then
    MsgBox "fout"
    Exit Sub
End If

Even aanvullen met juiste aantal keuzerondjes en de juiste namen er van.
En herhaal deze code voor elke groep van keuzerondjes.

Het gaat alleen werken mits je de 3 groepen optionbuttons elk in een apart frame dus 3 frames plaatst
anders zoals ik op je plaatje ziet schakelt de laatse buttons met ja of nee alle anderen optionbuttons weer uit

Hi Willem,

Ja dat had ik allemaal werkend alleen kon je het formulier opslaan zonder alles in te vullen.
Dat is nu dus opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan