userformlijst to excel database: aanpassen command add code

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkbekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Hallo,

Ik heb de volgende code om een lijst die is opgeslagen in een combobox te 'exporteren 'naar een werkblad.

Code:
Private Sub knop_cmdAdd_Click()

With Sheets("database").Cells(1, 1)
        .CurrentRegion.Offset(1).ClearContents                                      
         .Offset(1).Resize(keus.ListCount, UBound(keus.List, 2) + 1) = keus.List     

End With

End Sub

echter gaat er iets niet goed met 2 kolommen: de datum wordt niet goed weergegeven zodra zij in het werkblad worden gezet. Volgens mij staan ze in de .list wel goed. Dit wil ik oplossen door de toevoeging van een cDate functie.

Hoe moet ik de huidige code aanpassen zodat ik van de eerste paar kolommen in de lijst de output definieer en dat ie van de rest van lijst gewoon de waarden uit die lijst pakt?

alvast bedankt!

Dirk,

Binnen Excel wordt een datum geschreven als een getal met het aantal dagen na 01-01-1900.
Waarschijnlijk is het voldoende om de kolommen met datums er in na afloop van de macro
aan te passen als datum.
Bijvoorbeeld Columns("C:C").NumberFormat = "m/d/yyyy"

Veel Succes.

Heb het opgelost door de invoer in het userform te wijzigen naar een lange maandnaam ipv cijfers. Er kan nu geen misverstand meer bestaan over welke maand er bedoeld wordt.

zal hem op opgelost zetten ;-P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan