• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userfrom automatisch starten bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
In de eerste plaats wil ik effe vermelden dat ik dankzij dit forum meer en meer leer en...plezier krijg in een Microsoft produkt.........................

De vraag:
Ik ga een userform maken met verschillende tabbladen. Wat mooi zou zijn is om bij het openen van het bestand in Excell de userfrom meteen in beeld te krijgen. En zelfs wellicht alle tabbladen te verbergen. In de userfrom dan alleen nog maar printopdrachten voor de desbetreffende sheet.

Dus: is het mogelijk een userfrom te laten starten bij het opstarten van de file? En/of een userform laten starten op het moment dat je naar een sheet gaat?

Wederom bedankt voor het meedenken!

mvg

Rini

Voeg een Module toe.

En plak deze code:

Sub Auto_Open()
UserForm1.Show 'of de naam van je UserForm
End Sub

Userform automatisch starten bij openen

:thumb:
De optie is gelukt en dus opent het geheel als ik het bestand open.

Kan ik dit nu ook aan een sheet linken, dus als ik het bestand heb geopend en ik ga naar een sheet toe, dat dan automatisch de userfrom wordt geopend?

groet

Zet dit achter de Sheet :

Private Sub Worksheet_Activate()
UserForm1.Show
End Sub

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan