• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

username handhaven

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Excellente excellers,

Door middel van

Sheets("Blad1").Range("A3").Value = Application.UserName

wordt op blad 1 de username weergegeven.

Is het mogelijk om de oorspronkelijke username van een opgeslagen document te handhaven als het opgeslagen document door iemand anders wordt geopend.

Hartelijk dank voor de aandacht. Gr. BTA:thumb:

Dit had je net zo goed zelf ook kunnen testen.

Om antwoord te geven op je vraag:
Nee, als je bij een andere user deze code doet. Komt in de cel zijn/haar username te staan

Dus is mijn vraag of dit op de een of andere manier is te tackelen met een extra script of misschien iets met voorwaardelijke opmaak. Ik ben een leek en leg dus de vraag voor aan dit forum. Gr. BTA:confused:

Misschien dat dit te tackelen is door, in plaats van te kijken wie de username is, te kiijken door wie het bestand is opgeslagen. Echter weet ik daar niet de code van uit mijn hoofd en of dit daadwerkelijk bestaat (ben bang van niet).:confused:

Hoe wil je hier trouwens gebruik van maken? Als je de code runt zie je wie de username is, stuur je het bestand vervolgens naar iemand anders dat staat in cel A3 jou username al. In dit geval zou je van je macro kunnen maken:
Code:
If Range("A3").Value = "" Then
    Range("A3").Value = Application.Username
End If

Laatst bewerkt:
Maak gebruik van de eigenschap author. (Builtindocumentproperties)

Code:
Sub tst2()
  MsgBox ThisWorkbook.BuiltinDocumentProperties("author")
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan