username ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
hallo iedereen,

ik wil op mijn homepage een stukje zetten dat als je bent ingelogd je gebruikersnaam krijgt te zien... Dus iets van
PHP:
PHP echo $username;
maar nu weet ik niet hoe ik dit moet ophalen. want dit heb ik al in de pagina die je krijgt te zien als je bent ingelogd. maar ik wil het ook op mijn homepage. Iemand een idee???

enne.. dit is het loginsysteem dat ik gebruik Login systeem....

Ginojo
 
Je kunt het beste eens even wat meer tutorials doen zodat je in elk geval een idee hebt van wat PHP en SQL doen.

Het makkelijkste is overigens om de gebruikersnaam die de gebruiker opgaf gewoon op te slaan in de sessie als hij inlogt:

PHP:
if(mysql_num_rows(mysql_query('SELECT user,pass FROM users WHERE user_name='' . $username . '' && user_password='' . $password . ''')) == 1)
{

    $_SESSION['login'] = 'yes';
    $_SESSION['name'] = $username;
    header('location: index.php');

}

Dan kun je die later gebruiken en echo'en op deze manier:

PHP:
echo $_SESSION['name'];
 
haha... vet!!

maar effe over die tuts.. ik doe (bijna) nooit tuts. Ik vind de beste manier om te leren, door het zelf proberen uit te zioeken.. normaal kom ik er wel uit, maar ik wist nog niet dat die sessions zo werkte. Maar nu dus wel...

maar bedankt man!!

ginojo
 
Het idee van tutorials is over het algemeen dat ze je dingen leren door je te laten doen ;)

Programmeren is best lastig, een beetje hulp kan daar geen kwaad en tutorials zijn een stuk praktischer dan continu vragen op het forum stellen... mgoed je moet het zelf weten verder ;)

Succes ermee verder iig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan