Username/password database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice1971

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Hallo,

Ik wil graag op mijn website (HTML) een deel creëren waar mijn klanten kunnen inloggen en rapporten kunnen bekijken en downloaden. Dus, iedere klant gaat met Username/Password naar zijn eigen deel van de website, met daarop zijn rapporten. Ik heb mijn site zelf gemaakt, maar weet niets van SQL. Ik denk dat ik in het juiste forum (SQL) zit, maar ook dat zou zomaar verkeerd kunnen zijn, en zijn er makkelijkere manieren om dit te doen.

Wie kan mij op weg helpen? Zijn hier templates voor? Standaardprogrammaatjes die ik in mijn site kan plaatsen? Ik heb al gezocht, maar er is zoveel info dat ik niet weet waar ik moet beginnen, dus een duwtje in de juiste richting wordt erg op prijs gesteld.

Laatst bewerkt:
met data base werken gebruik je geen html meer maar php bestanden om bijna op zelfde neer alleen extra is dat php met database over weg kan
ik zit op de chat als nog vrage heb hoor ik wel

Dit moet inderdaad met php, op Youtube kun je diverse filmpjes vinden waarin het een en ander wordt uitgelegd.
Zoek maar een op "PHP TUTORIAL"

Ik begrijp dat de basis PHP is, maar dat beheers ik niet. Zo'n beetje alles is plug&Play te bestellen. Ik heb laatst een forum opgezet, ik hoefde bijna niets te doen en binnen een uur stond het. Dat moet toch ook voor dit soort dingen bestaan? Ik wil er graag voor betalen...

anders als je erg gene zin in heb wil ik je wel via tv wegwijs maken en ff snel iets in elkaar flashen daar moet je zelf het uiterlijk aan passen
als je dat wi l kom dan ff naar de chat

Waarom denken mensen altijd dat alles kant en klaar te krijgen moet zijn? :-)

Als je mappen wilt beveiligen met een wachtwoord dan is htaccess verreweg de meest eenvoudige manier. Je hebt er geen PHP en geen database voor nodig en je kunt elke map die je wilt afschermen en toegankelijk maken voor alleen de juiste personen. Mocht je later toch met PHP gaan werken dan kun je daarin ook de username van htaccess uitlezen, dus nog steeds geen database nodig.

Overigens lijkt het me extreem niet-slim om op je website iets te gaan gebruiken waar je niets van weet. Het is mooi dat je ervoor kunt betalen, maar je hebt geen idee wat de code die je krijgt gaat doen, er kan een enorme backdoor in zitten waardoor de maken al jouw bestanden kan zien, of wissen als het hem uitkomt. Vooral de programmerende pubers bouwen dat graag in omdat ze denken dat ze stoer zijn of als verzekering voor wanner jij niet betaalt.

Wees hierop bedacht, er lopen heel wat ********jes rond in deze wereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan