username vervagen door plaatje na inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Hoe kan ik na het inloggen i p v de username een gif laten zien, als ik een db heb met bvb 4 tabellen: "user" "pass" "id" "gif" (gif is de tabel met het plaatje)

Beste helpmij'ers,

ben al een dag of twee op zoek naar het antwoord op mijn vraag, maar het is moeilijk te omschrijven, ik doe een poging:

Ik heb een website (voice-chat-system) met een loginpagina, die wanneer je de username ingeeft en pass, je uiteraard word ingelogd, de volgende stap is dat je de usernames ziet van zowel jij die in de room zit als alle andere users (zoals in iedere chat). Nu wil dat bijvoorbeeld wanneer ik inlog, de username word gekoppeld of gelinkt naar een .gif, zodanig dat je in plaats van de username de gif-afbeelding ziet. Ik maak bvb mijn naam in photoshop en maak er een gifje van, dat wil ik dan tevoorschijn laten komen na het inloggen. Dus ipv mijn naam in gewone karakters zie je dan het gifje, is dit mogelijk????

Alvast mijn dank.

Laatst bewerkt:
Niet met SQL, denk ik... tis niet echt een database functie.

Hoe heb je je chat gemaakt? Je zult een soort van image-bewerkings library nodig hebben om tekst om te zetten in plaatjes.

Volgens mij wil hij gewoon een avatar, niet automatisch gegenereerde plaatjes. Dan moet je je gebruikers plaatjes laten uploaden, een link naar dat plaatje opslaan in de SQL database en gewoon met HTML het plaatje laten zien.

ik doe een poging me te verduidelijken

Bedankt alvast voor de reacties.

Misschien belangrijk om weten , de chat is betalend, dus dat betekent dat de source van de chat zelf op de server van de eigenaar van de source staat, in dit geval (speakyweb.com). Maar het deel dat mijn database stuurt staat op mijn server. Misschien word het allemaal wat duidelijker als je je inlogt in mijn voice-chat, en dan eens kijkt , dan zal je zien dat alles wat zich in de middenste kader afspeelt (de chatroom zelf) op de server staat van de andere, maar wat er rond staat zoals "my account" en dergelijke allemaal op mijn server staan. Ik probeer in volgende alinea uit te leggen wat er gebeurd:

Dat dit me 120euro per maand kost voor 10 rooms, tot daar aan toe, maar nu durft men ook nog eens 25 euro vragen per gif die aan een username word gelinkt, (de gif is iets gemaakt met amateur progjes zoals xara3d of iets dergelijks). Hoe gaat dat in z'n werk?

Als ik in de admin-interface (na ingelogd te zijn als chatmaster) een user toevoeg of een admin of een operator of superadmin, en ik geef deze een ander wachtwoord in de admin-userinterface, dan het wachtwoord opgelsaan in mijn database, dan moet deze wanneer hij inlogt:
1- zijn username en password ingeven (opgelsaan in mijn db),
waarna er nog eens een venster verschijnt waarin hij het tweede password moet ingeven.
M a w, bij het 2de passwoord logt hij in via de database van de server van speakyweb en niet de mijne. En daar is het waar de naam word gelinkt met het gif'je.

Conclussie, als hij de username kan linken aan een gif'je moet ik dat toch ook kunnen op een of andere manier.

mijn voice-chat = http://cafe-rif.com/vchat/index.php (ook een login, dan moet je niet registreren.)

login: helpmij
pass: caferif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan