Users lid van groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
205
Ik weet dat je vanalles kan exporteren door middel van colums enz toe te voegen of weg te laten.

De situatie is zo:
Ik moet weten welke user lid is van welke groep in de active directory.
Het probleem is wij hebben een stuk of 30 groepen en een stuk of 150 gebruikers.

Nu is de vraag
Is er een manier dat je kan exporteren welke users lid zijn van welke groep?

Als het per grope appart moet maakt mij niks uit. Maar als ik per grope moet gaan kijken welke user lid is en dit dan ook nog eens zelf moet uit typen ben ik jaren bezig.

Reken maar uit als je gemiddel 10 personen in 1 groep hebt. Dat is dus 30 * 10 = 300
En nog te zwijgen over de fouten die je kan maken met het overtypen.
 
Maak in de AD een nieuwe query. kies "custom search" en bij het tabblad "
"advanced" dan kun je daar een ldp query invoeren. Vul zoiets in als hieronder in.
Je krijgt nu een lijst te zien met alle members van die groep en die kun je exporteren door met de rechtermuisknop op de betreffende query te klikken en dan "exportlist". Je kan het exporteren naar een txt document maar ook naar bv .xls

Code:
 (objectCategory=user)(memberOf=CN=GROEPNAAM, OU=GROEPOU, DC=DOMEIN DC=nl)
 
Maak in de AD een nieuwe query. kies "custom search" en bij het tabblad "
"advanced" dan kun je daar een ldp query invoeren. Vul zoiets in als hieronder in.
Je krijgt nu een lijst te zien met alle members van die groep en die kun je exporteren door met de rechtermuisknop op de betreffende query te klikken en dan "exportlist". Je kan het exporteren naar een txt document maar ook naar bv .xls

Code:
 (objectCategory=user)(memberOf=CN=GROEPNAAM, OU=GROEPOU, DC=DOMEIN DC=nl)


Nee zo werkt het niet dan krijg ik dat hij niks kan vinden.

Moet ik nog iets veranderen aan de code, want ik ken deze taal niet

En wat dan?
 
Laatst bewerkt:
Nee zo werkt het niet dan krijg ik dat hij niks kan vinden.

Moet ik nog iets veranderen aan de code, want ik ken deze taal niet

En wat dan?


Nou je moet bij "memberof " de groep naam aanpassen
Dus als jij alle leden van bv testgroep wilt vinden dan wordt het:memberOf=CN=testgroep Bij OU=... DC.. Vul je de locatie van die groep in . Dus als de testgroep in de ou groups staat in het domein voorbeeld.nl dan wordt het dus:
Code:
(objectCategory=user)(memberOf=CN=testgroep, OU=groups, DC=voorbeeld, DC=nl)

Als je niet zeker weet wat dit bij jou moet zijn dan kun je dit ook opzoeken mbv Adsiedit. Je zoekt dan de groep op en kijkt bij "distinguishedName"
 
Ik weet al wat ik fout gedaan had. Het domein van ons is een .com in plaatst van een .nl

Nog 1 vraagje dan.

Hoe kan ik deze lijst exporteren naar een txt of excel bestand ofzo?
 
Ik weet al wat ik fout gedaan had. Het domein van ons is een .com in plaatst van een .nl

Nog 1 vraagje dan.

Hoe kan ik deze lijst exporteren naar een txt of excel bestand ofzo?
Sorry dat ik zo snel weer een vraag gesteld heb zonder het zelf uit te zoeken.

Ik kan deze gegevens exporteren als ik naar filter ga en dan custom filter en daar deze code invul.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Dit gaat mij een hoop tijd schelen
 
Ik weet al wat ik fout gedaan had. Het domein van ons is een .com in plaatst van een .nl

Nog 1 vraagje dan.

Hoe kan ik deze lijst exporteren naar een txt of excel bestand ofzo?


rechtermuisknop op de query en dan "export list" Je krijgt een save as venstertje en als je daar bv kiest voor een tab gegescheiden txt bestand dan kun je deze in excel openen en staat alles in de juiste kolomen.
 
Sorry dat ik zo snel weer een vraag gesteld heb zonder het zelf uit te zoeken.

Ik kan deze gegevens exporteren als ik naar filter ga en dan custom filter en daar deze code invul.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Dit gaat mij een hoop tijd schelen

owww ik was ook te snel ;-) je had het al gevonden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan