users wegschrijven in een text file en update als groter is

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

kan iemand mij helpen,

ik heb een chat waar ik om de x seconden kan achterhalen hoeveel users er inzitten,

nu wou ik een deel erin schrijven waarmee je de aantal users controleert als ze groter zijn dan het vorige en als ze groter zijn ze het nieuw aantal wegschrijven in een txt file ,

kan iemand mij hiermee helpen???

alvast bedankt

@Lefty Aangezien je even een horror filmpje aan het kijken ben gooi ik de rest van de suggestie hier wel even neer.

Ik denk dat je door het text filetje door 100 mensen om de 5 seconde op te vragen een onwijze sharing violation krijgt. In ieder geval een kleine overbelasting.

Het aantal gebruikers kun je echter ook gewoon controleren als er een nieuwe gebruiker bij komt... dat is nameljk de enige mogelijk om een hoger aantal te krijgen ;-).

Ik zou zeggen: gooi het in een db... veel sneller. Maar als je het in een txt file wilt:

PHP:
$newCount = 3;

$cont = file_get_contents("test.txt");
$curCount = substr($cont, strrpos($cont, ","));
if($newCount>$curCount){
	$fp = fopen("test.txt", "a+");
	fwrite($fp, ",$newCount", strlen(",$newCount"));
	fclose($fp);
}

$newCount is natuurlijk de waarde van het aantal gebruikers.

Succes

Wout

ps. was t een leuke thriller?:P

@Lefty Aangezien je even een horror filmpje aan het kijken ben gooi ik de rest van de suggestie hier wel even neer.

Ik denk dat je door het text filetje door 100 mensen om de 5 seconde op te vragen een onwijze sharing violation krijgt. In ieder geval een kleine overbelasting.

Het aantal gebruikers kun je echter ook gewoon controleren als er een nieuwe gebruiker bij komt... dat is nameljk de enige mogelijk om een hoger aantal te krijgen ;-).

Ik zou zeggen: gooi het in een db... veel sneller. Maar als je het in een txt file wilt:

PHP:
$newCount = 3;

$cont = file_get_contents("test.txt");
$curCount = substr($cont, strrpos($cont, ","));
if($newCount>$curCount){
	$fp = fopen("test.txt", "a+");
	fwrite($fp, ",$newCount", strlen(",$newCount"));
	fclose($fp);
}

$newCount is natuurlijk de waarde van het aantal gebruikers.

Succes

Wout

ps. was t een leuke thriller?:P

jha jeapers creepers :p ouderwetse horor filmpie :p

ik heb even de code overgenomen en een text filetje met naam test.txt aangemaakt,
en van $newCount = 3; heb ik 3 in $users_in_room gemaakt (gewoon te lui voor overal $newcount aan te passen en dan nog mischien een overzien :p)
maar dan is mijn uitkomst in het text bestand alsvolgt :,30,30,30,30,28,28,27,27,27,27,27,27,27,29,29,29,29

dus dan doet hij geen vergelijking nu met het getal dat erin staat maar schrijft ie em gewoon erbij :p dan kan het best lang zoeken zijn voor de hoogste getal na paar dagen :p

Mijn fout :-p. Hij leest nu ook de komma. Maar er substr(...) + 1 van en het probleem is weg.

Maar ik had vernomen dat je het inmiddels opgelost had :p (thriller filmpjes doen t altijd goed zullen we maar zeggen :-p).

Wout

jip het is opgelost en ik heb van a+ een w+ gemaakt zodat hij bij een hoger getal alleen die neerschrijvde in de txt (w is voor het txt file leeg te maken en de nieuwe data in te schrijven)

en jha zullen volgende zaterdag eens zien als er nog een leuke triller opkomt :p

Maak er maar W van, want je hoeft niet te lezen, dus is de optie + overbodig.

(lezen doe je al met file_get_contents()).

Wout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan