usrobotics 9114 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

fantasia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Hallo,

Wij hebben een usrobotics 9114 router en willen deze gebruiken voor wifi, zodat onze klanten deze kunnen gebruiken.

Enig idee hoe ik deze klanten een code toe kan wijzen, zonder toestanden met invoeren ip adres e.d.
In de gebruiksaanwijzing kan ik daar niets over vinden, of ik weet er te weinig van.

Groeten,

Henny

Hoe bedoel je precies? Het beste kan je gewoon 1 algemeen wachtwoord erop zetten en zorgen dat het na een bepaalde tijd verloopt, zodat iedereen een ander wachtwoord moet aanvragen.

Precies wat ik bedoel, maar Hoe doe ik dat, Ik kan toch niet de gebruikersnaam en het wachtwoord van de router gebruiken, of juist wel

Nee, dit moet je instellen door met de gebruikersnaam en het wachtwoord in te loggen op de router (zorg dat dit niet makkelijk te doen is, dus moeilijke naam+ wachtwoord!!). Daar zal je iets moeten instellen bij WAN/WiFi/Wireless dat het WPA2 wachtwoord een max. tijd heeft van 5 dagen. Ook zou je ergens in moeten kunnen stellen dat iedereen een "lease-time" heeft van bijvoorbeeld 1 uur, waarna hij dan (tijdelijk) wordt afgesloten.

Informatie/handleidingen etc.: hier
NL handleiding: hier
Informatie voor instellen draadloos: hier, sectie "Configuring the Wireless ADSL Router for Excellent Wireless Protection" (laatste sectie van het document).
De passphrase (zeg maar: het zelfgekozen 'draadloze wachtwoord' dat de gasten wordt gevraagd om draadloos verbinding met het draadloze netwerk te maken) zou ik dan elke periode (bijv. 1 maand of zo) wijzigen en daarna communiceren naar de gasten die op dat moment te gast zijn.

Succes,

Tijs.

Sorry een late reactie, maar van alles uitgeprobeerd, maar nog geen succes.

Ik kom tot aan het kiezen van een draadloos netwerk, (choos a wireless netwek) dat scherm krijg ik niet.
ik werk met windows XP

1. kan je überhaupt verbinding maken? ;
2. zo ja, weet je het adres van je router (iets van 192.168.2.1 oid);
3. typ dat in in je browser en druk op enter;
4. voer het wachtwoord van je router in (vaak iets standaards als admin, zie manual);
5. daar moet je dan kijken bij WAN/WLAN/WiFi en daar de lease time van de code zetten op 1 week/maand etc.

@fantasia: We kunnen weinig met je terugmelding (zie ook posting van AndreazZz).
Welke instructie heb je gevolgd? Want ik vind nergens dat verhaal van "Choose a wireless network" in de links die ik gegeven heb, zeker niet in de laatste (""Configuring the Wireless ADSL Router for Excellent Wireless Protection").
Wellicht bedoel je dit stuk, dat als basis geldt, waarna je het echte beveiligen gaat doen.
Wellicht bedoel je dat je even niet weet wat je moet kiezen als de draadloze netwerknaam ("Network name") om in te stellen in de router: Dat mag je helemaal zelf kiezen. Ik raad je aan om iets te kiezen dat jou wel bekend voorkomt maar anderen niet, bijv. de naam van hond of kat of wasmachinemerk etc.
Ook het toegangswachtwoord dat op de computers/laptops/ipad/etc. moet worden ingetypt om ermee verbinding te maken ("WPA pass phrase" in de sectie "Configuring the Wireless ADSL Router for Excellent Wireless Protection") kun je ook helemaal zelf kiezen, maar maak het 'moeilijk', dus maak die lang, mix hoofd- en kleine letters en stop er speciale karakters en cijfers in. Voorbeeld: DeLangeLindenLaan$@13@$

Mocht je ergens vast komen te zitten, post dan wat schermafdrukken waar je dan bent in het proces en wat je niet lukt of niet begrijpt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan