uTorrent download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

NilsVerkley

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Mijn uTorrent geeft aan dat hij een downloadsnelheid van rond de 30kB/s gebruikt, maar als ik mijn snelheid test op wat sites komt eruit dat hij makkelijk 500kB/s kan gebruiken.
En als ik een klein progammatje van 115mb wil downloaden doet hij daar 2 uur over!

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn snelheid na behoren is?

daar kan je niet voor zorgen,

het is afhankelijk van degene die ook die torrent op hun pc hebben staan.

die sturen de pakketjes naar jouw, en als er weinig mensen zijn, zal de snelheid ook niet hoog zijn.

Oke, maar een vriend van mij downloade het zelfde progammatje ook en die kreeg wel gewoon zijn downloadsnelheid zoals hij zou moeten zijn.

is ook afhankelijk van het tijdstip dat je download.

Dat geloof ik allemaal wel, maar het is altijd zo.. niet alleen bij deze download maar bij alle downloads die ik heb geprobeerd

Doe hier eens een test: http://www.speedtest.net/

En plaats het resultaat.

Heeft utorrent een groen icoon onder in beeld als je download?

Zelf al de up en download maxima aangepast?

Of door in het programma links onder op de up en download snelheid te klikken met linker muis knop en aan te passen.

Maar de vraag of het icoon groen is tijdens downloaden heb je nog niet beantwoord.

Ok, ook genoeg seeders en leachers voor de torrents?

Maar onder opties kan je alles aanpassen, je vind daar ook de "snelheidshulp"

Want jij kan wel snel internet hebben, maar als de seeders en leachers dat niet hebben, ga je de max ook niet halen.

Opties nu al aangepast? Want daar vertel je verder niets over.

Ik heb ze aangepast bij: opties > voorkeuren > bandbreedte

Maar er veranderd niets

Utorrent komt soms wat traag op gang kwa snelheid, dus even wachten nog.

Misschien ook even testen met een zeer populaire torrent, ook al hoef je die niet perse te hebben.

Snelheid is en blijft afhankelijk van alle betrokken partijen, helaas.

Afhankelijk van de tracker kun je ook op het "strafbankje" komen (met lagere of zelfs geen downloadsnelheid) als je DHT aan hebt staan....

Haal even alle vinkjes hier weg:
attachment.php

En stel je upload in op 80% van je maximum....

Bijlagen

• utorrent 6.jpg
    utorrent 6.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 811
je kan ook gewoon kijken of je port geforward is. Dit zie je door opties>snelheidshulp>test of poort goed wordt doorgestuurd>klikken en dan word je doorgelinkt>dan zie je of hij wel of niet geforwarred is

Hallo, ik gebruik zelf ook Utorrent, en ik begrijp het met seeders en leechers, maar mijn port is dus niet open zoals de laatste reactie was. Wat houdt dat in als ik vragen mag ;) ik zal hem ff open zetten als het me lukt. Alvast bedankt

Net geprobeerd om de poort 28344 open te zetten, maar er staat een ip achter xx.xx.xxx.xx die ik dan invul maar dan zegt ie ongeldig ip ;), welk ip adres moet ik daar invullen??

Laatst bewerkt:
Wat ik altijd doe= Ik klik linkermuisknop op de download, bandbreedte zet ik op hoog.. daar zet ik uploadspeed op 10kb/s

Daardoor download ik ook sneller!:D

typ bij uitvoeren>cmd>ipconfig /all> standaard gateway ip> typ in bij adress balk van browser> ga naar gaming application(zit niet thuis, maar het was zoiets) verder weet ik het niet uit mij hoofd, maar dit is een klein deel van het:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan