Utorrent linksys probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
ik ben nu aan het downloaden met utorrent, ik heb iets van 100 kb/s maar nou heb ik gelezen ls je onderin een rood rondje ziet dat je firewall niet goed is en dat dat de download snleheid beperkt. nou heb ik daarop geklikt en dan komt er wat info en de poort nummer, dan kijk ik nog een keer naar admin page van linksys welke poort ik daar ingesteld heb, en die is precies het zelfde, ook kon ik de poort testen waarbij hij dit antwoord geeft:

Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 53052 on MIJN IP:evil:...

Error! Port 53052 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

EN nog even gekeken bij vista firewall daar staat hij twee dingen toe aan het internet

Heb je ook het lokale IP adres van jouw pc aan de open poort toegewezen?

uhm volgenmsij niet, ik heb de handleiding via portforwarding.com gedaan....

En hoe zou ik dit moeten doen ... ?

Eerst even achterhalen wat je lokale ip adres is.
Dat doe je als volgt:

Ga naar Start menu --> Uitvoeren (Run) --> tik in: command [enter] Er opent dan een DOS-boxje.
Voor Windows 2000 en XP tik je dan in:
ipconfig/all [enter]

Je ziet dan een aantal gegevens, waaronder IP adres, beginnend met 192.168 enz.

Dat nummer moet je in de LinkSys zetten achter de geopende poort

Hier dus...

sllfdg.jpg

Ten eerste ik heb geen windows 200 of xp ik heb vista en heb het opdezelfde manier gedaan.

Dan staan er twee die eindigen op 1

Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP server : 192.168.1.1
Ipv4-adres: 192.168.1.101

En ik heb in de instelleing het nummer 2 gegeven omdat 1 niet moch hij gaf een melding weet ik nog wel

In die tijd dat ik mijn eerste bericht plaatste is hij nu 4 keer verandert eerst roo een lange tijd toen groen een minuutje denk ik toen roon en nou orange....

Maar ik moet nu 101 invullen ?

Is dit dan voor alles waar ik een poort voor open heb staan dus ook limewire ... ?

Wel die werkwijze ja, Limewire gebruikt alleen een andere poort die je op dezelfde manier kunt openzetten en verwijzen naar jouw lokale IP

Ok bedankt, heb die test nog eens gedaan en nu geeft hij groen aan. DUS opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan