uTorrent met internet ineens zeer traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

070NRG

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Sinds kort kom ik in uTorrent niet meer boven de ongeveer 20 kB/s download en ongeveer 60 kB/s upload snelheden uit, ongeacht het aantal seeds/peers.
Voorheen had ik snelheden van rond de 1000 kB/s download en 300 kB/s uploaden.

Als ik met uTorrent op lage snelheid bestanden downloadde kon ik prima tegelijk internetten.
Sinds kort kan ik bij die erg langzame snelheden niet eens meer fatsoenlijk internetten.
Lijkt wel alsof uTorrent alle snelheid opslurpt maar dit niet positief gebruikt in torrents downloaden.
Als ik iets van internet download haal ik wel gewoon snelheden van rond de 800 kB/s
Ook op speedtest.net kom ik uit op downloaden rond de 9 MB/s en uploaden rond de 0,4 MB/s

Wat ik al geprobeerd heb:
- Router en modem gereset
- Poort opnieuw instellen
- PFconfig van www.portforward.com
- Scannen op spyware/virussen

Hoop dat iemand me kan helpen of tips heeft..

Bij uTorrent ben je ook verplicht te oploaden (sinds release 1.3)
Als je onbeperkte downloadsnelheid wil moet je met minimaal 6 kbps uploaden.
Doe je dit niet, dan krijg je dat je torrent niet sneller wil downloaden dan x aantal mb/kb.

Ik vermoed dat dat de oplossing is, zeker zijn doe ik het niet.
Uiteraard kun je het altijd proberen.

Ik zorg dat ik ook altijd wel upload omdat ik dat ook verplicht ben bij een paar private trackers.
Als ik bestanden van bijv. thepiratebay download dan beperk ik de uploadsnelheid meestal op 10 kB/s.
Als ik kijk bij statistieken voor uTorrent staat mijn totale deelverhouding op 0.622 dit lijkt me dus best een mooie score.

Denk niet dat dit de oorzaak is heb alle torrents op vrij uploaden gezet en de snelheid is nog steeds traag.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Welke versie van Utorrent heb je? De meest recente is 1.8.3.
Heb je niets aan de instellingen veranderd,dan moet je toch gaan denken aan spy/malware.
Heb je recent de forwardpoort veranderd? Bij mij staat hij al jaren op 20000 en heb verder geen problemen.
Kijk in de bijlage ff naar de instellingen betreffende de bandbreedte.
BandbreedteUtorrent.jpg
Edit: Hoe hoger de upload is ingesteld des te trager is je download.

Laatst bewerkt:
Probeer eens Bitcomet! Het is een aanrader! Ik heb ooit ook utorrent gebruikt. met utorrent haalde ik maar 560kb/s..nu met bitcomet 650kb/s:D

link: http://www.bitcomet.com/

veel suc6:thumb:

Mvg Windowsfaq

Welke versie van Utorrent heb je? De meest recente is 1.8.3.
Heb je niets aan de instellingen veranderd,dan moet je toch gaan denken aan spy/malware.
Heb je recent de forwardpoort veranderd? Bij mij staat hij al jaren op 20000 en heb verder geen problemen.
Kijk in de bijlage ff naar de instellingen betreffende de bandbreedte.
Bekijk bijlage 90972
Edit: Hoe hoger de upload is ingesteld des te trager is je download.

Nee, heb niks verandert was opeens zo traag.
Ik heb nu versie 1.8.1
Ik heb ook ongeveer dezelfde instellingen als jou dat moet ook wel goed zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan