utorrent poort openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
hallo,

Hoe kan ik een poort openen voor utorrent, want nu kan ik het niet gebruiken?

Ik hoor het heel graag.

Groet, Leonie

ik moet ff weten of je met een router werkt of niet.

Zo ja, als je met een router werkt wil ik graag merk + type (staat meestal op de router zelf)

mvg

dat heeft niks met vista te maken, het is waar je internet vandaan komt, vraag anders ff aan je pa ofzo

mvg

als je niet met een router werkt, moet je poort toevoegen in je firewall

eerst moet je poort kiezen bij utorrent (opties , prefereces , connection) nu zie je vak waar je cijfers in kan vullen, vul daar bijvoorbeeld 50001 in. En druk dan op ok.

Nu ga je in je firewall die poort open zetten

Dit heb ik gekopieerd van microsoft internetsite:

1 U kunt Windows Firewall als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Beveiliging en klik vervolgens op Windows Firewall.

2 Klik op Een programma via Windows Firewall toestaan. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3 Klik op Poort toevoegen.

4 Typ in het vak Naam een naam zodat u naderhand nog weet waarvoor deze wordt gebruikt. (in dit geval kan je bij naam invullen utorrent)

5 Typ het poortnummer in het vak Poortnummer. (dat is dus 50001)

6 Klik afhankelijk van het protocol op TCP of UDP. (klik TCP aan)

7 Klik op Bereik wijzigen en vervolgens op de optie die u wilt gebruiken om het bereik van de poort te wijzigen. ("Bereik" verwijst naar de groep computers die de poort kunnen gebruiken.)

mvg

Hmm bedankt voor de uitleg, maar het werkt niet.

Als ik de test doe krijg ik dit:

Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 15553 on 82.173.150.84...

Error! Port 15553 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

Enig idee???

Groet, Leonie

ja maar welke poort heb je in je firewall opengezet dus uitleg die ik net gaf heb je in je firewall ook 15553 opengezet
ahh ik zie ook wat je moet ff peerquardum2 van je pc verwijderen, die houd ook dingen tegen ( dat progje is tog om brein buite je pc te houden) ik had hem ook gebruikt maar het is een *** programma, verwijder hem!

Laatst bewerkt:
Oh wacht dat wat ik net geschreven hebt gaat het over het forwarden van een poort vanaf een router dat is voor mij niet van toepassing, maar het programma wil de download niet starten. Waar zit het probleem dan in? Hoor het graag :)

Ik zou wel ff kijken of je router hebt, want dan kan je poor openen waardoor je sneller download

kan je normaal wel downloaden

Trouwens zie je onderin bij utorrent een rood oranje (geel) of groen icoontje

ik vind dat je alles raar verteld, je zegt bij je vraag hoe poort openen in nu opeens bij jouw niet meer van toepassing

Laatst bewerkt:
Peerquardem2 is niet op mijn computer geinstalleerd, dus ik weet niet waarom het er bij staat, maar ik heb dat prog niet.

dan was het een vergissing MAAR LEES IS EEN KEER GOED MIJN BERICHTEN DOOR! anders antwoord ik niet meer want het is nutteloos,

me vragen zijn:
heb je een router?
Heb je zelfde poort geforward in je firewall die je in utorrent opgaf
En wat voor kleur icoon staat er onder bij utorrent (groen, rood , geel)

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt ;)

Het probleem is dat de download niet wil starten. Ik dacht dat dat aan de poort lag, vanwege die test, dus vandaar mijn vraag over het openen van een poort, maar ondertussen ben ik er dus achter dat die poort alleen gaat over het forwarden van een routerpoort die ik dus niet heb, dus het openen van die poort is denk ik niet van toepassing om mijn probleem?

Onderin zie ik een gele driehoek die zegt no incoming connections unless the icon turns green it could indicate a problem with your network configuration.

Ja, juist, ik weet niet wat ik daarmee aan moet om het op te lossen, maar ik denk dat ik misschien een ander topic moet starten?

Groet, Leonie

Het is idd raar omdat de berichten niet synchroon lopen:

me vragen zijn:
heb je een router? Nee
Heb je zelfde poort geforward in je firewall die je in utorrent opgaf. Ja
En wat voor kleur icoon staat er onder bij utorrent (groen, rood , geel). geel

Groet, Leonie

dus staat bij jouw utorrent poort heb je 15553 ingevuld een ook in je firwall 15553

Kijke of je echt niet met router werkt

ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en vul als wachtwoord admin in
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen, klopt dat

Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je 15553 bedoelt.

zowel in de firewall als in het torrent prog heb ik nu 15553 staan.

groet, leonie

DOWNLOAD die normaal wel?? want het zou kunnnen zijn dat niemand hem op dat moment deelt (seed) in utorent taal)

en is die nog steeds geel dat icoon?

he heb je trouwens gedaan wat ik zei over kijken of je router hebt
in me vorige bericht

probeer anders ff een andere poort te nemen: 55011 bijvoobeeld

doe ff in utorrent 55011 en in firewall 55011 , ik gebruik zelf ook die poort

Laatst bewerkt:
ik heb het programma net geinstalleerd, dus ik heb er nog nooit wat mee gedownload. De andere poort 55011 heb ik ook geprobeerd, maar geen resultaat. Ook met de firewall helemaal uitgeschakeld gebeurt er niets.

de seeds zijn nu 0 hoe dat gisteren was weet ik niet. Wat zijn de peers dan? Dat staat op 12. Ik dacht eigenlijk dat de peers het aantal delers was.

Het icoon is nog steeds geel.

een router is toch extern kastje waarmee je lijnen split? Of kan dat ook intern? Extern heb ik 't in ieder geval niet.

groet, leonie

okay bedankt tot dusver.
Ik open wel een nieuw topic, want mijn vraag over het openzetten van de poort is hiermee wel beantwoord :0

Groet, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan