uTorrent: sloom- geen firewall- poort open- goede seeds leech

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0182

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
76
Hallo,

ik wil met uTorrent een bestand van 11 gig downloaden. en download vaak films ermee.

ik heb de poorten open gezet zoals het moet waarmee uTorrent download.
ik heb mijn winodws firewall + mijn norman firewall UIT.
EN ik zoek alleen torrents met goeie seeds en leeds.
verder heb ik niks gelimiteerd.

hoe kan ik nu toch een slome download snelheid hebben van zo'n 10 kb/s tot 50 kb/s ?
met nieuwsgroepen downloade ik altijd 450 kb/s.


MVG, gast0182
 
als je de utorrent poortencheck doet, geeft ie dan aan dat de poort geblokt is?
 
Snelheid is ook afhankelijk van de uploaders. Als die een trage verbinding hebben kan het inderdaad zo zijn dat je snelheid niet hoog komt. Meestal trekt dat wel bij als de torrent langere tijd open staat.

Maar inderdaad, krijg je een groen rondje onderin?
 
ik heb bij ALLE torrents dit probleem dus dat kan daar zeker niet aanliggen heb al minstens 100 geprobeerd

en als ik de poort check doe staat er inderdaad dat de poort geblokkeerd is. maar ik heb mijn provider al opgebeld of de poort wel echt daadwerkelijk open stond. en ja hij stond open en alles was goed.
 
okee, als ik jou was zou ik nog eens alle geopende poorten verwijderen en ze opnieuw toevoegen, soms veranderd je local ip adress, en dan werken de poorten ook niet voor je...
 
- poorten opnieuw openzetten heeft ook geen nut is gebleken.

- zoals je kon lezen firewall heb ik UIT dus heb ik geen toestemming nodig. ik heb norman&windows firewall allebij uit staan.

- Maar, snelheidshulp wat is dat?
 
Ja, idd overheen gelezen. Oeps...

Snelheidshulp is een optie in Utorrent waarmee je kan testen of de poort idd open staat. Te vinden onder: Opties --> snelheidshulp.
 
okay geen probleem hoor ;)

maar, jaa dat heb ik ook al gedaan.
ik kan 450 kb/s max. downloaden en de poort die daar staat heb ik open gezet.
ook als het gechanged is.

ik ben ten einde raad.
 
en als ik de poort check doe staat er inderdaad dat de poort geblokkeerd is. maar ik heb mijn provider al opgebeld of de poort wel echt daadwerkelijk open stond. en ja hij stond open en alles was goed.

gast0182 zei:
de poort die daar staat heb ik open gezet

Dit klopt niet, aangezien uTorrent aangeeft dat de poort niet open staat is er iets wat het verkeer nog steeds blokkeerd.

Welke router heb je?
 
ik heb bij ALLE torrents dit probleem dus dat kan daar zeker niet aanliggen heb al minstens 100 geprobeerd

en als ik de poort check doe staat er inderdaad dat de poort geblokkeerd is. maar ik heb mijn provider al opgebeld of de poort wel echt daadwerkelijk open stond. en ja hij stond open en alles was goed.

Wellicht een domme vraag maar het gaat erom dat de poort in je router goed geforward is en daardoor open staat. Kan je provider dit zien dan? Volgens mij moet je op de router de instellingen voor je port forward controleren. Ik had trouwens het zelfde probleem en ik heb de firmware van mijn router geupgrade. Nu werkt ie weer als een tierelier. Wellicht een oplossing voor jou?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan