uTorrent vertraagt overig internetverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsterdam

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
Zodra ik uTorrent, versie 1.8, heb draaien wordt al het overige internetverkeer vertraagd. Met name het surfen: het duurt veel langer voordat bijv. een Teletekst-pagina geladen is of een vervolg-pagina volledig op m'n scherm staat. Ik gebruik XP SP3, uTorrent geeft aan Netwerk OK en de uTorrent-poorttest verloopt succesvol.
Als ik uTorrent sluit, dan verloopt bovenstaand weer op de normale snelheid.
Een forummer die hetzelfde ervaart, en beter nog: een oplossing weet?

Gek he, uTorrent gebruik dezelfde internetverbinding :rolleyes:

Wellicht kun je ergens een downloadlimit van een x aantal kb instellen. Dan kun je naast het downloaden ook nog wat surfen (Hoewel filmpjes kijken wel langer zal gaan duren)

Ja, hier heb ik ook last van..

Als je hier last van heb, nadat je wat gedownload hebt, en utorrent is afgesloten, moet je je router even opnieuw opstarten. ;) Werkt in ieder geval hier ;).

Dank je VonLeeuwen, ik ben dus niet de enige. Soms helpt het herstarten van de router inderdaad maar meestal is dat niet nodig: zodra ik uTorrent ga Quit-ten is m'n normale snelheid ook weer terug.
En voor Tha Devil: ja, heel gek want ook als ik alle down-/uploads Pauzeer of zelf op Stop zet blijft alles traag.
En: ook bij weinig/langzaam in-/uitgaand verkeer blijft 't laden van internetpagina's heel traag gaan.
Ik gebruik Fiber Power 60 (en dat maakt z'n specs waar).

Zo gek is dat ook weer niet,want je hebt udp sessies open staan en ook tcp,die ben je niet zomaar kwijt.

Maak je gebruik van NOD32 en Firefox?

Nod32 ziet utorrent namelijk als webbrowser. waardoor de http scanner allemaal poorten routeerd via de scan engine die daardoor ietwat vertraging geeft.

- Open NOD en zet hem in de geavanceerde modus
- Ga naar setup en dan antivirus en spyware
- In de sectie Web Access Protection klik je op configure
- Open in het volgende venster de HTTP sectie en klik op Webbrowsers
- Zoek in dat lijstje even naar UTorrent en zorg ervoor dat er een kruisje staat ipv een vinkje of leeg
- klik op ok en sluit NOD32 weer

De bestanden worden niet gescanned terwijl ze binnen komen maar als het goed is heb je de on access scanner die het bestand bij het openen van de bestanden.

Oplossing =====> Zet je maximum upload op 30 kb/sec ofzo.
Standaard staat deze volgens mij op 0 (=onbeperkt)

Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar het antwoord terwijl de oplossing zo eenvoudig was.
Ga ik weer uploaden dan gooi ik de upload weer naar 0 (onbeperkt) en blijf ik van mijn comp. af.. Want dan loopt het idd zo traag als de achterkant van een schildpad :shocked:
Ga ik weer internetten of id, dan zet ik hem weer op beperkt, max 30 kb/sec..

Probleem (bij mij) opgelost...

Gr. thaGenius32 :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan