Dag allemaal,
Laat ik beginnen dat ik een leek ben en al een tijdje het internet afstruin om een oplossing te vinden. Ik krijg geen verbinding.
Ik heb in mijn nieuwbouwhuis CAT 5e kabels getrokken. Vanuit een centrale plek waar de router/hub staat gaan de draden naar de diverse kamers waar ik inbouw dozen heb:
Data-sokkel RJ45 (link)
· Merk: Busch-Jaeger
· Connectorype: RJ45 8(8)
· Categorie: 5E
· Afgeschermd: Ja
· Aansluitwijze: LSA-compatible
· Bedrading: Enkel
Nu lees ik overal op internet hoe ik mijn RJ45 aansluit (volgens deze link)
1. wit/oranje
2. Oranje
3. Wit/groen
4. Blauw
5. Wit/blauw
6. Groen
7. Wit/bruin
8. Bruin
Echter op mijn inbouwdoos heb ik 2 opties A en B. Ik weet niet welke ik moet kiezen. Tevens vind ik het raar dat zowel A als B een andere kleurvolgorde is dan 1 t/m zoals hierboven genoemd van de connector. Ook zie ik overal verhalen over straight en twisted?
Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik de draden aan de inbouwdoos aansluit en hoe aan de connector kant dan is mijn dank groot!
Hier de link van de inbouwdoos, draad en tool die ik heb (link)
Groeten!
Twan
Laat ik beginnen dat ik een leek ben en al een tijdje het internet afstruin om een oplossing te vinden. Ik krijg geen verbinding.
Ik heb in mijn nieuwbouwhuis CAT 5e kabels getrokken. Vanuit een centrale plek waar de router/hub staat gaan de draden naar de diverse kamers waar ik inbouw dozen heb:
Data-sokkel RJ45 (link)
· Merk: Busch-Jaeger
· Connectorype: RJ45 8(8)
· Categorie: 5E
· Afgeschermd: Ja
· Aansluitwijze: LSA-compatible
· Bedrading: Enkel
Nu lees ik overal op internet hoe ik mijn RJ45 aansluit (volgens deze link)
1. wit/oranje
2. Oranje
3. Wit/groen
4. Blauw
5. Wit/blauw
6. Groen
7. Wit/bruin
8. Bruin
Echter op mijn inbouwdoos heb ik 2 opties A en B. Ik weet niet welke ik moet kiezen. Tevens vind ik het raar dat zowel A als B een andere kleurvolgorde is dan 1 t/m zoals hierboven genoemd van de connector. Ook zie ik overal verhalen over straight en twisted?
Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik de draden aan de inbouwdoos aansluit en hoe aan de connector kant dan is mijn dank groot!
Hier de link van de inbouwdoos, draad en tool die ik heb (link)
Groeten!
Twan