UTP 5e op inbouwdoos aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter tpp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tpp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Dag allemaal,
Laat ik beginnen dat ik een leek ben en al een tijdje het internet afstruin om een oplossing te vinden. Ik krijg geen verbinding.

Ik heb in mijn nieuwbouwhuis CAT 5e kabels getrokken. Vanuit een centrale plek waar de router/hub staat gaan de draden naar de diverse kamers waar ik inbouw dozen heb:

Data-sokkel RJ45 (link)
· Merk: Busch-Jaeger
· Connectorype: RJ45 8(8)
· Categorie: 5E
· Afgeschermd: Ja
· Aansluitwijze: LSA-compatible
· Bedrading: Enkel

Nu lees ik overal op internet hoe ik mijn RJ45 aansluit (volgens deze link)

1. wit/oranje
2. Oranje
3. Wit/groen
4. Blauw
5. Wit/blauw
6. Groen
7. Wit/bruin
8. Bruin

Echter op mijn inbouwdoos heb ik 2 opties A en B. Ik weet niet welke ik moet kiezen. Tevens vind ik het raar dat zowel A als B een andere kleurvolgorde is dan 1 t/m zoals hierboven genoemd van de connector. Ook zie ik overal verhalen over straight en twisted?

Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik de draden aan de inbouwdoos aansluit en hoe aan de connector kant dan is mijn dank groot!

Hier de link van de inbouwdoos, draad en tool die ik heb (link)
Groeten!
Twan

In Nederland is de standaard annex B. Het kan dat de aansluitdoos intern wat anders loopt dan een RJ-45 stekker. Normaalgesproken gewoon de aanwijzingen op de doos volgen voor type B

en netjes met een dogger de draadjes tussen de pennetjes klikken.

Op de inbouwdoos staat het nummer en de kleur waarin je ze moet aansluiten.

Jou volgorde :

1.Oranje-Wit
2.Oranje
4.Groen-Wit
5.Blauw
3.Blauw-Wit
6.Groen
7.Bruin-Wit
8.Bruin

Is dus B de voorste optie

Maar je vraag over hoe je dit moet aansluiten, ik denk dat je de ontblote uiteindes erin moet duwen of vast solderen in de juiste opgegeven volgorde.
Ik ga er morgen zelf ook eentje halen want ik heb dit nog nooit gezien.

beetje off-topic, maar bijna elke telefoonaansluiting in Nederland en de rest van de wereld zit precies met dezelfde methode aangesloten op de centrale :p

Off topic,

Dit kan wel zo zijn maar ik ben nog nooit in zo een contact aansluitdoos geweest

een duizend heb ik er wel aangesloten.
en dit is echt de enigste manier hoor.

Op de inbouwdoos staat het nummer en de kleur waarin je ze moet aansluiten.

Jou volgorde :

1.Oranje-Wit
2.Oranje
4.Groen-Wit
5.Blauw
3.Blauw-Wit
6.Groen
7.Bruin-Wit
8.Bruin

Is dus B de voorste optie

Maar je vraag over hoe je dit moet aansluiten, ik denk dat je de ontblote uiteindes erin moet duwen of vast solderen in de juiste opgegeven volgorde.
Ik ga er morgen zelf ook eentje halen want ik heb dit nog nooit gezien.

Bedankt voor jullie reacties!!!! Maar ik houd dus B aan en de kleuren die bij B staan voor de inbouwdoos en ik houd
1. wit/oranje
2. Oranje
3. Wit/groen
4. Blauw
5. Wit/blauw
6. Groen
7. Wit/bruin
8. Bruin

aan voor de connector naar mijn router. Aansluiten ga ik proberen met die tool. Nogmaals super bedankt!
Groeten Twan

Bedankt voor jullie reacties!!!! Maar ik houd dus B aan en de kleuren die bij B staan voor de inbouwdoos en ik houd
1. wit/oranje
2. Oranje
3. Wit/groen
4. Blauw
5. Wit/blauw
6. Groen
7. Wit/bruin
8. Bruin

aan voor de connector naar mijn router. Aansluiten ga ik proberen met die tool. Nogmaals super bedankt!
Groeten Twan

Als je het zo aansluit en je gebruikt die nummering zoals je het hier neerzet dan klopt jou nummering niet.
Maar de nummering en kleur staat er duidelijk bij.
Dus dan komt het vast wel goed.

Ik heb 2 vragen: (2 situaties)

1. ik heb exact dezelfde doos, maar heb een (heel) oude telefoonkabel, waarbij op zwart en witte draad verbinding zit, waar sluit ik deze nu aan (welk nummer/kleur op doos)? Hoe is het mogelijk om aan de voorzijde van de doos van beide uitgangen gebruik te maken? (situtie bij een familielid)

2. ik heb een soortgelijke doos, en heb een 8 aderige utp kabel aangesloten en maak nu gebruik van 1 van de uitgangen aan de voorzijde. Is het mogelijk om draden aan de achterzijde door te verbinden (hoe??) zodat ik 2 pc's aan de voorzijde kan aansluiten? (situtie bij mij thuis)

Zijn er wellicht nog mensen aanwezig die mij kunnen helpen met mijn UTP drama?

Ik heb op mijn inbouwdoos maar 1 ingang die werkt..... Aangezien ik 2 apparaten heb welke een UTP aansluiting hebben zou het fijn zijn wanneer ik niet telkens het stekkertje om hoef te wisselen.... :)

De achterkant telt 32(?) ingangen, genummerd als 1a/1b, 2a/2b, tot 8a/8b ..
Dit aan de bovenkant en aan de onderkant..

Hoe sluit ik dit in hemelsnaam aan?

HELP!!!

@stephn welkom bij Helpmij.nl

De voorwaarden die u vandaag heeft geaccepteerd bij Helpmij.nl zeggen dat een topic ouder dan drie maanden met rust gelaten mag worden.
Dit topic is drie jaar oud...dus bejaard.
Gaarne zelf even een nieuwe vraag stellen.
Deze heeft een slot gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan