UTP kabel 60 meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

ik heb een modem geplaats, en wil hieraan een utp kabel hangen van 60 meter, mijn vraag is, krijg ik dan signaalverlies? Heeft iemand hier ervaring mee advies aub, draadloos is geen optie.

gr,

sweet

Hallo !

Goede kabel gebruiken, dan is het geen probleem ! (Ik dacht klasse 6)

In bedrijven wordt vaak met 100+ meter gewerkt.

Greetz,

Harry.

Met UTP wordt niet met 100+ meter gewerkt omdat het maximum van 100 meter zit op UTP als je er nog een beetje goed, zonder mogelijkheid van dataverlies, dingen wil versturen over de verbinding
Het kan dus wel langer, maar het is niet aan te raden.

Maar 60 meter zou geen probleem moeten zijn als je maar niet mogelijkheid hebt van overspraak(interference) dat er andere kabels in de buurt liggen die de signalen die door de UTP-kabel gaan kunnen verstoren.

Laatst bewerkt:
klasse 5e is trouwens ook goed voor die 100 meter. (en goedkoper)

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie, mijn vraag is wel beantwoordt, maar dus als er wel een hoop andere kabels liggen dan kan het storen als ik het goed begrijp?

Het kan, maar er is niet veel kans.
DIt omdat UTP een ge-draaide kern heeft waardoor het grootste gedeelte van de velden elkaar opheffen :)

zoals hierboven overal gezegd wordt, UTP kan signaalverlies geven of zelfs storing als je er andere kabels ernaast hebt liggen (stroomkabels bijv. ik had in de goot mijn utp kabel en 2 stroomkabels, ben er vanaf gestapt want verbinding ging enorm wiebelen)
Je kunt kiezen voor STP. Shielded ...
Moet er veel beter tegen bestand zijn.
De kabel is alleen wel stukken stijver en het is duurder.
snel even op www.tweakers.nl bij de pricewatch gekeken. 30 meter ongeveer 20 euro
via google kom je bji winkels met de 100m in aanbieding..

/offtopic
ik lees nu over sftp kabels.. wat zijn dat nou weer!
/end offtopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan