utp kabel niet aangesloten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBB-dickhead

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
ik wil een andere computer koppelen aan die van mij zodat je kan internetten tegelijk,ik heb een usb modem en 2 netwerkkaarten.nu heb ik het probleem dat de kabel niet erkend word,ik krijg dan de melding kabel niet aangesloten,heb verschillende dingen geprobeerd waaronder crossover wire .maar het werkt niet,mijn kabel is een 4 aderige kabel zal hier het probleem vandaan kunnen komen .of moet dit niet uitmaken

heb je een croskabel
of een gewone paths kabel
met 2 pc koppele zoner swits moet je naar mij weten een crosekabel gebreuken

heb je een croskabel
of een gewone paths kabel
met 2 pc koppele zoner swits moet je naar mij weten een crosekabel gebreuken

Moet met een crosscable inderdaad lukken. Heb het hier ook zo. De host moet aangeven (bij netwerkverbinding maken) dat bij hem het internet binnenkomt. De gast moet aangeven dat hij via de ander loopt. Je krijgt dan een gateway. Uiteraard wel op beide pc's bestanden en printer delen aanzetten en elkaar toegang geven.

Op gast pc ip adressen op dynamisch zetten.
Onder xp is het een fluitje van een cent.

Werkt hier ook perfect met een crosscable. Ook met oudere windowsversies dan XP werkt het goed. Als je de melding krijgt dat de kabel niet goed is aangesloten zou ik als eerste checken of je wel een crosscable hebt.

Kijk eens met ipconfig wat je voor ip adressen krijgt. Staan de beide netwerkkaarten goed geinstalleerd in apparaatbeheer? Zorg er ook voor dat de pc's in dezelfde werkgroep zitten, verschillende namen en ip adressen hebben en dat het subnetmasker voor beide pc's gelijk is. Wat is de status van de LED's acterop de netwerkkaarten? Kan je de pc's onderling pingen? Kijk voor meer informatie eens in de handleiding in mijn handtekening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan