UTP-Kabel Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

WDHBGS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Ik heb een ICIDU UTP CAT 5E kabel van 10 meter.
Mijn opa en oma hebben een Thomson SpeedTouch 546 Modem/Router.
Ik gebruik die UTP-Kabel sinds een paar keer bij m'n opa en oma.
Ik zit dan in de woonkamer op m'n Acer TravelMate 7730 Notebook en heb Windows 7 Professional.
De kabel is (zo goed als) helemaal uitgerold.
Na verloop van tijd, staat er rechtsonderaan het netwerkpictogram met een gele driehoek met een "!" erin.
Er staat ook bij dat er berpekte of zelfs geen netwerkverbinding is.

Als ik probeer aftesluiten of te rebooten (opnieuw opstarten), dan blijft het afsluit-scherm de hele tijd staan. Na ongeveer 50 minuten krijg ik een BSOD (Blue Screen Of Death, beter bekend als een BlueScreen Error.

Als ik weer opstart, dan doet het netwerk het ineens weer wel.

Misschien ligt het aan de programma's die ik draai, zoals Internet Explorer en shoutCAST.

Hebben julie een oplossing?

Alvast bedankt!!!:thumb:

Groetjes, WDHBGS:thumb::D:D:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

ik heb je letter type aangepast, dik gedrukt komt wat schreeuwerig over.

Zoals ik dit lees heb je dit niet als je gewoon thuis zit? of ben je dan draadloos verbonden?
Ik zou beginnen met een update van het stuurprogramma van je netwerkkaart.

@Temmink, ok, thuis ben ik draadloos verbonden met een Linksys WRT54GL Router en gebruik de ingeblouwde draadloze-netwerkkaart.

Ik ben nu weer bij m'n opa en oma, ik heb weer (maar dan met een andere, korte UTP-Kabel) problemen gehad, want ik trok hem eruit, en even later er weer in. Ik had toen alle kabels nagekeken, maar alles zat goed. Ik probeerde aftesluiten, maar toen kreeg ik weer (maar dit keer na 20 seconden) een BSOD (Blue Screen Of Death (Beter bekend als een Blue Screen Error)). Toen weer opgestart, en hij deedt het weer!!!

Daarna had ik mijn Notebook verplaatst naar het bureau, en een andere UTP-Kabel (Die lange UTP-Kabel van mij) gebruikt.

Maar ik zat dit keer niet in de woonkamer, maar in de computer-kamer (waar Thomson SpeedTouch 546 modem/router ook staat).

Groetjes, WDHBGS:thumb::d:d:thumb:

Er was inderdaad een update beschikbaar.

Die heb ik gevonden met Device Doctor.
Ik ben hem nu aan het downloaden.

Hij doet het nog steeds niet:shocked::(.

De problemen komen pas als ik heel veel sites open heb staan, en gelijktijdig aan het streamen ben met shoutCAST.

Ik ging afgelopen Woensdag alleen (voor een test) audio/video streamen met VLC.
Toen ging het weer fout.:(:shocked:

Toen opnieuw opstarten, geen Blue Screen Error en hij ging weer snel afsluiten!!!:thumb::d

Gisteren zelfs helemaal geen problemen gehad!!! (Ik zat weer in de woonkamer op m'n laptop!!!

Maar ik wil wel heel graag met VLC streamen, dus daar wil ik graag een oplossing voor.:thumb:

Alvast bedankt!!!:thumb::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan