UTP kabel vernield alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMiah

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb bij de Praxis een tang gekocht voor het maken van UTP kabels. Ik heb nu met die tang een kabel geknipt en probeerde deze uit. Ik heb eerst verbinding gemaakt tussen mijn pc en router en daarna, omdat het gek genoeg niet werkte, tussen mijn laptop en router. Dit lukte ook niet.

Toen ben ik eens goed gaan kijken naar de kabel. Wat het probleem nu blijkt te zijn is dat de tang die ik gekocht had de connectors niet goed vast knijpt. Er zitten 8 kleine geleidende latjes op de connector die door de tang naar beneden gehaald worden tijdens het knijpen. Dit doet de tang bij 6 latjes maar bij de andere 2 (aan de zijkant) niet.

De tang kan ik terugbrengen, dat is geen probleem. De (inmiddels defecte) aansluiting op mijn pc is onboard, maar ik heb nog wel een netwerkkaart liggen. Mijn laptops aansluiting is helemaal kapot, net als alle twee de internet aansluitingen op de router.

Ik had beter op moeten letten op de pinnen, maar met een goede tang had dit nooit mogen gebeuren. Op het product staat niet dat het gebruik op eigen risico is.

Wat kan ik het beste doen?

Bedankt mensen!

Ik begrijp het probleem betreft de tang en pinnen, maar snap eigenlijk niet war er kappot kan gaan aan de internet poorten.

heb je hier toevallig een fotootje van?
Heb je de connectoren flink in de poorten moeten drukken of hoe moet ik het zien

Ik heb de connectors inderdaad erin moeten duwen ja het ging wat lastiger dan normaal dus de connectors van de kabels hebben de aansluitingen van binnenuit gemold. Ik dacht dat hij er moeilijker in ging omdat hij nog nieuw was en de andere kabel misschien wat versleten was en daardoor makkelijk ging. Ik ga er een foto van proberen te maken.

Wat gebruik je grappige woorden zoals "gemold" enz. :V

Maar als je denkt dat de schuld niet bij jezelf ligt moet je gewoon de Praxis schade claimen.

Hier zijn de foto's. Het is best een faal dat het mij niet is opgevallen.

@Violence: Hoe moet ik dit doen? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gedaan.

Bijlagen

• IMG_6316.jpg
    IMG_6316.jpg
    117 KB · Weergaven: 423
  • IMG_6317.jpg
    IMG_6317.jpg
    109 KB · Weergaven: 371
Het is inderdaad failed dat het je niet is opgevallen. Maar toch overkomt het iedereen wel een keer.

Hoe je schade claimt bij Praxis? Je zou een e-mail of brief kunnen sturen met je klacht(en). Wanneer je geen antwoord terugkrijgt gewoon doordrammen. Als jij iets koop van Praxis, dan moet je ervan uit gaan dat het product goed functioneert. Als door hun toedoen dingen kapotgaan, moeten ze daar voor dokken.

Als jij per ongeluk de verkeerde er tussen weg hebt gepakt en dat het daarom kapot is, dan zou ik het niet eens proberen (want dan is het dus gewoon je eigen schuld).

Je kunt het proberen, maar ik denk zelf dat het niets uithaald.

Hun verkopen doe het zelf spul, dus gaan eruit dat je weet wat je doet.
Dit wordt eerder een gevalletje, ja dan had u het moeten controleren alvorens de connector te plaatsen.

Maarja niet geschoten is altijd mis.

Ok bedankt mensen:D Ik ga het gewoon proberen en anders ga ik de router zelf proberen te fixen door de pinnen handmatig terug te buigen of de aansluiting te vervangen (wat toch niet gaat lukken). Er zit nog garantie op de laptop, ik ga er denk ik een nep verhaal aanhangen. Dat ik tot nu toe alleen nog maar wireless heb gebruikt en toen een keer de normale aansluiting nodig had en die dus nooit heeft gewerkt naar mijn weten, bla bla bla... Ja, ik weet dat ik een oplichter ben :)
Ik kom er wel uit denk ik.

Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan