UTP Wanddoos doet het soms wel, soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinvolved

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

Ik heb een bedraad netwerk met in de muur UTP wandcontactdozen. Wanneer ik mijn laptop inplug werkt internet soms wel, en soms niet. ik heb de doos al uit de muur gehaald en de aansluiting van alle losse aders ziet er prima uit.
Meestal werkt het weer als ik even aan de netwerkkabel "rammel"
Heb echt geen idee wat het kan zijn, als ik verbinding heb dan werkt alles prima dus mijn conclusie is dat het in ieder geval niet de kabel kan zijn die naar de andere kant van het huis gaat (dan zou het toch nooit werken).
Heb ook al andere netwerk kabels geprobeerd, maar die hebben hetzelfde probleem.

drie vragen.

1: wat denken jullie dat ik moet proberen
2: wat heb ik nodig om de contactdoos te vervangen (vooral om de aders van de kabel; in de outlet vast te maken)
3: hoe kan ik testen of het niet aan de kabel ligt.

Groet,

Justin

Misschien zijn de contacten die contact maken met je kabel die naar je pc gaat vuil of een beetje verbogen.
Beetje contactspray kan helpen

Groeten Marcel

Dank voor alle antwoorden zo ver.
Ik heb geprobeerd met contactspray, dit lijkt iets te helpen, de lampjes van de netwerkkaart gaan nu eigenlijk altijd wel branden.

Wel heb ik wat nieuwe info die het er voor mij niet echt duidelijker op maakt:
Het lijkt er namelijk op dat de verbinding wel gelegd wordt, maar dat dit gewoon erg traag is (tot op het niveau dat er timeouts optreden).
Kan het nog iets met de volgende kenmerken te maken hebben:
-de kabel is ongeveer 50 meter lang
-de kabel loopt een meter of 10 buiten, wel netjes in pvc buizen.
-in een grote pv buis (grijze ook voor afvoer gebruikt) lopen 2 flexibele pvc leidingen, 1 met 2x coax , 1 met 2x UTP, en 2 electrakabel voor wasmachine en drogers (grondkabels)

kortom kan het iets met storing van de electra kabels te maken hebben?

En oh ja, hoe test ik een 50 meter lange kabel met een multimeter als ik maar aan een kant tegelijk kan zijn ;-). En is het dan de bedoeling per ader te testen?

dank alvast weer, ik moet bekennen dat dit het beste forum is dat ik ooit gebruikt heb met zoveel antwoorden op korte termijnl.

50 meter is wel erg lang maar wanneer je een kwalitatief goede gecertificeerde kabel/aansluitingen hebt dan moet het kunnen. (minimaal CAT5e)
Hier op kantoor hebben we ook afstanden van meer dan 50 meter.

220volts kabels die in de buurt liggen van de netwerkkabels kunne wel invloed hebben hierop maar dat kan dan alleen wanneer de wasmachine/droger echt aanstaat.
Dit is dus heel makkelijk uit te sluiten.

De enige betrouwbare manier om dat te testen is om aan beide kanten van de kabel een pc/laptop aan te sluiten (met een switch/router er tussen) en dan de maximaal haalbare snelheid te meten wanneer je een fors bestand van de ene naar de andere computer overseind.

Of je moet iemand in je vrienden/kennissen kring hebben die iets doet in databekabeling die misschien kan testen voor je met een speciale tester.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan