• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uur rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

opgoedgeluk

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
hallo
graag zou ik de volgende formules willen hebben indien mogelijk voor dit rooster
in cel b5 b6 b7 tik ik de begin uren en in c5 c6 c7 de eind uren dit kunnen zowel dag of nacht uren zijn is niet zeker dat al de cellen benut worden om tijd integeven
nu zou ik het totaal van de gewerkte ueren van 00:00 tot 06:00 in de cel h1 krijgen
de uren tussen 06:00 en 22:00 in de cel i1
de uren tussen 22:00 en 00:00 in de cel j 1
ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ja dat ziet er goed uit maar helaas kan ik dat niet gebruiken
moet het formulier zo houden omdat ik dit moet door faxen als de uren zijn ingevuld het is een formulier van een berijf wat ik heb nagemaakt
de tijden in een vak laten optellen lukt wel maar zit met het probleem met de uren van smorgens middag en savonds die zouden dan in het de andere cel moeten komen

Aangezien jij met apart vermelde tijden werkt is er geen ingewikkelde formule nodig om tijden uit te gaan splitsen. Je kunt volstaan met de volgende formules:
Voor kolom H
Code:
=ALS(OF(B19>0;C19>0);C19-B19;"")
Voor kolom I
Code:
=ALS(EN(C20>0;B20>0);C20-B20;"")
Voor kolom J dezelfde formule als voor I maar dan even de rijnummers aanpassen.

bedankt voor de reactie maar helaas is dit niet de oplossing die ik zoch
ik heb deze formule er van gemaakt maar werkt helaas niet :confused: ben er ook niet zo een kei in
in H19
Code:
=ALS(OF(B19;B20;B21>00;00;C19;C20;C21<06:00);C19-B19;C20-B20;C21-B21"")
als ik na tijden na 6 uur in typ moet de oplossing in I19 komen en niet meer bij tellen in H19
weet niet als dit duidelijk is
in de cellen B 19 tot en met 21 begin tijd
in de cellen C 19 tot en met 21 de eind tijd
in cel H alleen de uitkomst van de uren tussen 00:00 en 06:00
in cel I alleen de uitkomst van de uren tussen 06:00 en 22:00
en in cel J alleen de uitkomst van de ueren tussen 22:00 en 24:00
hopelijk zie je wat ik bedoel
groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp, denk ik toch wel wat jij bedoelt. Alleen: jij zet de tijden in aparte "categorieën" weg, dus waarom moeilijk doen als het op de door mij aangegeven manier gemakkelijk kan. Of ik snap nog steeds niet wat jij voor ogen hebt, dat kan ook.
Overigens schrijf je een ALS(OF( formule zo:
=ALS(OF(B19;B20;B21>00;00
zo is tie fout (zoals je het in je eigen post gezet hebt.
=ALS(OF(B19=0;B20=0;B21=-);.........
Je moet dus de voorwaarden voor elke cel apart opgeven. Het plaatsen van 0:00 in de formule heeft geen zin omdat Excel met decimale getallen werkt (ook wat de tijd betreft).

de functie van numan werk merci :D
allen mischien kleine corectie de procenten mogen weg
hoe dit verwijderen in de formules
b.v in deze
Code:
=ALS(EN($A5<=C$3;$B5>=C$4);C$4-C$3;ALS(EN($A5>=C$3;$A5<C$4);MIN($B5;C$4)-MAX(C$3;$A5);ALS(EN($B5>=C$3;$B5<=C$4);MIN($B5;C$4)-MAX(C$3;$A5);0)))
de andere pas ik dan zelf wel aan

en waar voor diend dit teken $ eigenlijk ?

Laatst bewerkt door een moderator:
@opgoedgeluk: VBA code dient tussen de codetags geplaatst te worden. Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit te lezen a.u.b.

$ tekens dienen om de formule absoluut te maken. M.a.w. de cel wordt "vastgezet".

iedereen bedankt voor de hulp mijn probleem is bijna opgelost :thumb:
heb nog een kleinigheid in de functie
als ik in A5:A7 en B5:B7 geen waarde ingeef krijg ik toch uitkomst in C5:C7 deze zouden dan leeg moeten zijn
nog een iemand een idee ? voor dit (foutje)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo
heeft er iemand nog een idee voor het klein foutje in de uur rooster ?
alvast bedankt:confused:

hai,

Zet in C5 de volgende formule:
Code:
=ALS(EN($A5<>"";$B5<>"");MIN(C$4;$B5)-MAX(C$3;$A5);"")
vervolgens kopieeren t/m E7. Volgens mij doet deze ook wat jij wilt.

Edit: gaat toch niet helemaal goed, als niet alle uren worden gebruikt.
toch maar met de formule die je al had, in C5:
Code:
=ALS(EN($A5<>"";$B5<>"");ALS(EN($A5<=C$3;$B5>=C$4);C$4-C$3;ALS(EN($A5>=C$3;$A5<C$4);MIN($B5;C$4)-MAX(C$3;$A5);ALS(EN($B5>=C$3;$B5<=C$4);MIN($B5;C$4)-MAX(C$3;$A5);0)));"")
vervolgens kopieeren t/m E7.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan