• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uurloon berekenen totaal aantal gewerkte uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hoe bereken ik wat het totaalbedrag is voor 24 gewerkte uren en een uurloon van € 9,45.

Malicka,

Wat had je gedacht van het aantal gewerkte uren maal het uurloon.
Of tewel 24 * € 9,45.
Maar ik denk dat je bedoeld 24:00 * € 9,45

Code:
=A1*24*B1

In A1 de uren en in B1 het bedrag

dat is snel

Dankjewel, jammer genoeg zie ik nu dat ik net niet volledig ben geweest. Het gaat er ook om dat ik delen van uren kan gebruiken.

Voorbeeld:
gewerkt aantal uren: 24:45
uurloon : € 9,45

Hoi,

Dan zou je in kwartieren moeten gaan werken..

A1 bijvoorbeeld is uren
A2 is prijs
A3 is Totaal

=A1*A2 in A3 zetten

Voorbeeld 1,25 uur is 1 uur en 15 minuten x prijs = totaal

Bij de vorige formule van =A1*24*9,45 zou je het volgens mij verkeerd doen.. dan zou bij 2 uren bijvoorbeeld de formule zijn 2 x 24 x 9.45 = 48 x 9.45 dat zal niet de bedoeling zijn.

Groetjes, Dj Viper

Hoi,

Ach ik zie het Ad.. had ik nog niet aan gedacht om de uur notatie in te stellen in de cel..

Mijn excusses voor de overhaaste fout melding..

Groetjes, Dj Viper

=a1*24*b1

Tja, in A1 staat het aantal uren: 24 uur en 45 minuten en in B1 staat het uurloon van €9,45. Waarom staat er in de formule nog die 24? Ik heb het berekend zonder 24 en dan klopt er idd niets van, maar de oorzaak hiervan ontgaat me. Terwijl ik dit schrijf gaap ik drie keer en vallen mijn ogen twee keer langer dicht.... maar ik ga slapen zodra ik het antwoord weet en geen seconde eerder;-) Eigenlijk had ik gedacht dat hiervoor ook een functie is te gebruiken.

Bedankt!

Die pagina ziet er netjes uit joh en nu is het me duidelijk. Moet je die 24 gebruiken om Excel duidelijk te maken dat er decimalen moeten worden neergezet voor de tijden? Of doe je dat juist door gebruik te maken van : mm? Het gebruik van die 24 wil ik graag snappen:o

Fijn dat er mensen zijn die zo met je meedenken!

Die pagina ziet er netjes uit joh en nu is het me duidelijk. Moet je die 24 gebruiken om Excel duidelijk te maken dat er decimalen moeten worden neergezet voor de tijden? Of doe je dat juist door gebruik te maken van : mm? Het gebruik van die 24 wil ik graag snappen:o

Fijn dat er mensen zijn die zo met je meedenken!

Een dag is voor Excel 1. Een halve dag is 0,5. Een uur is 1/24.

Excel ziet vandaag als 39190. Morgen is 39191. Dus vandaag, 1u 's nachts, was 39190,04167 (dit is 39190 + 1/24). Vandaag, 18u 's avonds, is 39190,75 (aangezien 18u 3/4 is van de dag van 24 uren).

Snappie?

Wigi

ja!

Wigi, dat is dus inderdaad wat ik wil weten. Het is altijd fijn om een antwoord te hebben, maar ik wil dan ook snappen waarom dat het antwoord is. Zo heb ik oit een leraar wiskunde tot waanzin gedreven met mijn vragen over 'waarom'. Bedankt!

39191,42109 op het moment van reageren is dit de score;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan