ik zou willen kollom H totaal weten als er + en - in zitten Bekijk bijlage uur_rooster.rar
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=SOMPRODUCT(($I$4:$I$8=" min")*($H$4:$H$8))
=SOMPRODUCT(($I$4:$I$8=" plus")*($H$4:$H$8))
=ALS(R4>F23;" Plus";ALS(R4<F23;" MIN";""))
=SUMIF(I4:I8;"MIN";H4:H8)
=SUMIF(I4:I8;"Plus";H4:H8)
=SOMPRODUCT((($I$4:$I$8="min")*($H$4:$H$8));(($I$4:$I$8="plus")*($H$4:$H$8));ALS(R4>F23;"Plus";ALS(R4<F23;"MIN";"")))
Dit stond al in post #4ja zo is bijna op de goede weg maar ik had meer gedacht dat het automaties de uitkomst in 1 vak en niet in 2 als dat mogelijk was
zet de twee formules na elkaar , indien negatieve waarden heb je ##########trek de MIN uren van de Plus uren en je hebt het verschil
=ALS(SOM.ALS(I4:I8;"Plus";H4:H8)<SOM.ALS(I4:I8;"MIN";H4:H8);"negatieve uren";SOM.ALS(I4:I8;"Plus";H4:H8)-SOM.ALS(I4:I8;"MIN";H4:H8))
ben er bijna volledig uit . alvast bedankt iedereen ; maar wat ik nu nog zie is als je in -(min) ga kom er te staan negative in plaats bv -10 of min10
Excel kent geen - tijden in het :mm formaat , tenzij je in het 1904 systeem gaat werken of ze omzet naar decimaalindien negatieve waarden heb je ##########
=SOM.ALS(I4:I8;"Plus";H4:H8)-SOM.ALS(I4:I8;"MIN";H4:H8)
=SOM.ALS(I4:I8;"Plus";H4:H8)*24-SOM.ALS(I4:I8;"MIN";H4:H8)*24
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.