• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uurrooster maken met samenvatting / verschillende tabbladen communiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanhelp

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste mensen op dit forum .
Hoogstwaarschijnlijk is het antwoord op mijn vraag hier wel ergens te vinden , alleen weet ik niet hoe je zoiest noemt en dan weet je dus ook niet echt wat je moet zoeken ... Vandaar dat ik jullie hulp vraag .
Ik zou graag een uurrooster voor leerkrachten maken.
Op tabblad schema heb ik alle "te verdelen" vakken en uren ingekleurd.
Nu ga ik de uren aan verschillende leerkrachten toewijzen door in het schema hun naamsafkorting in de juiste vakken te zetten.
Op het schema kan ik nu makkelijk zien hoe alles verdeeld is .
Maar ik zou graag op een ander tabblad kunnen zien hoeveel uur deze leerkracht in welke klas en welke vakken geeft .
Dus ik vul iets in op één tabblad , en op een anders zou ik er het resultaat van willen zien .
Ik voeg een voorbeeld bij , met de uitleg op tabblad "schema"

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen , want dit is wel chinees voor me , maar het zou m'n leven wel een stuk makkelijker maken.

alvast hartelijk bedankt

Johan

Bijlagen

Ik kijk zo even naar je exel file, maar even een eerste gedachte. Voor roostervraagstukken kun je het beste kijken naar de software van Rostar. Deze hebben veel ervaring met dit onderwerp, want het is zeer complex om uit te rekenen.

Om dat voor elkaar te krijgen moet je toch echt aan de slag met vb. Dit vereist toch wel redelijk wat werk. Zeker als het resultaat ook nog enigzins betrouwbaar moet zijn. Aanschaf van software lijkt duur, maar tel de uren maar eens die in dit project gaan zitten. Is die software achteraf gezien toch best goedkoop

Jammer maar helaas ... Toch bedankt

Om dat voor elkaar te krijgen moet je toch echt aan de slag met vb. Dit vereist toch wel redelijk wat werk. Zeker als het resultaat ook nog enigzins betrouwbaar moet zijn. Aanschaf van software lijkt duur, maar tel de uren maar eens die in dit project gaan zitten. Is die software achteraf gezien toch best goedkoop

Ik vind het echt jammer .
Dacht dat het wel iets doenbaars was , maar blijkbaar niet dus ...
Het is iets wat m'n vrouw in haar vrije tijd doet , dus een programma kopen is te duur .
Misschien dat ik iets minder veeleisend kan zijn .
Ik zal eens nadenken over een efficiënte vereenvoudigde versie .
Daar kan ze zeker mee leven .
Als het overzicht maar op een af andere manier de juiste optelsom maakt .
Ik kom hierop terug

Bedankt hoor

Johan

werken met benoemde cellen ?

Dag helpers op dit forum .

Mijn probleem lijkt dus echt wel moeilijk op te lossen ,
maar zou er misschien een andere oplossing mogelijk zijn als ik alle velden
in tabblad schema een unieke naam zou geven ?
Dan kan er misschien met celverwijzingen gewerkt worden ?
Vergeef mij als ik dwaze dingen schrijf :confused:

bedankt

Johan

Hallo Johan

Ik heb er nog eens naar gekeken en ik vroeg mij het volgende af:

Dit is een vraag die een database achtige oplossing nodig heeft.
Daar heb je MS Access voor.
Heb je daar al aan gedacht??

Een tweede vraag die bij mij opkwam is je spreekt over een uurrooster.
Maar in je voorbeeld zie ik niets van een dag/week indeling.
Het voorbeeld dat je hebt gepost is dit de werkelijke of heb je hem (te veel) ingekort.

De vraagstelling met deze layout lijkt mij niet of bijna niet mogelijk

uurrooster is eerder jaarplanning ...

Beste Popipipo ,

Je hebt gelijk , het is inderdaad niet echt een uurrooster , maar eerder een jaarplanning .
Aan het eind van het schooljaar geeft men de leerkrachten een opdracht voor het volgend schooljaar.
Al de lesuren worden dus over de leerkrachten verdeeld .
We vertrekken dus van het schema waar in kleur wordt aangeduid welke klas welke vakken moet krijgen.
Daarna gaan we de gekleurde vakken verdelen over de leerkrachten.
Op de tabbladen van de leerkrachten (bijv PPZ en VDB) kan je dan de optelsom zien van welke vakken die leerkracht in welke klassen geeft .
Afhankelijk van het vak en de opleiding van de leerkracht telt dan één lesuur als 1/20 tot 1/29 van zijn totale opdracht.(kolomA,B,C...)
Als de optelsom dus klopt komt deze leerkracht uit op 1.
Jammer genoeg heb ik van MS ACCES helemaal geen kaas gegeten , dus vrees ik dat ik dat spoor mag vergeten .
Ik doe in bijlage hetzelfde bestand , maar dan met enige aanpassinge die al werken .
Meerdere leerkrachten verdelen over één klas zou dus nog lukken volgens dit systeem , maar om er de andere klassen mee in te verwerken wordt knap lastig .
Bekijk je mijn voorlopige tussenstand eens ?
Het schema is idd een fel ingekorte versie . Er moeten dus nog veel vakken , klassen en leerkrachten bij .

alvast bedankt

JohanHelp:)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan