• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uurrooster met automatische shiften

Status
Niet open voor verdere reacties.

splivo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Beste,

Ik zoek een formule die automatisch shiften invult in een uurrooster.
In bijlage rode kolom C wordt ingevuld en dan zoudenkolom D,E,F,G automatisch moeten ingevuld worden met naastliggende gegevens.

Ook zou ik dan graag shift TD automatisch laten toevoegen dit is +1,75 bijtellen op kolom G.

Diverse pogingen en gevloek ten spijt ... ik raak er niet uit.

Alvast bedankt

Bijlagen

Beste splivo,

Vloeken helpt nooit, geduld en vragen stellen wel.
Kijk eens naar de groene cellen in de bijlage. Is dat wat je zoekt?

Richard

Bijlagen

super bedankt,

In bijlage m'n laatste versie. Rest mij enkel nog de vraag hoe ik die TD shift kan automatisch optellen. Voeg ik dit in de bestaande formule?

als TD staat ingevuld in kolom D moet hij gewoon een bedrag (in dit geval) 1,75 bijtellen op kolom H.

Splivo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Splivo,

Ofwel staat er in D: D de functie die verwijst naar het het Begin van de shift ofwel breng je een waarde "TD" in.
Beide terzelfder tijd gaat niet.
1.75 wordt geteld bij de waarde in G:G indien in H:H "TD" wordt ingevoerd.

GiMe

Laatst bewerkt:
Ik heb kolommen toegevoegd om de bewerking te voeren nl. TD op te tellen op het totaal (verborgen kolommen). Op deze manier heb ik een oplossing maar nu zit ik met volgend probleem nl. dat wanneer ik niets invoer foutmelding komt. Kan de formule aangepast worden zodat hij een lege cel negeert?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk want tis moeilijk te formuleren

Bijlagen

Splivo,

Gebruik de =ALS(cel="";"";formule) om de foutmelding te vermijden.
Zie mijn eerder gepost bestandje !

GiMe

Lege cel probleem in Formule

Beste,

In bijlage een laatste versie van automatisch uurroosterberekening.

Op tabblad Berekening heb ik een probleem met lege cel. Deze geeft een foutmelding. Wat moet ik aanpassen in mijn formules hiervoor?

Ik heb het gevoel dat ik mijn eerdere probleem terug tegenkom maar vind de oplossing niet.

Vriendelijke dank,
Splivo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
thx,

ISNB even opgezocht, is een functie die ik niet kende.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan