• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uurrooster

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Zit met een klein probleempje voor het opstellen van een uurrooster.
Heb al twee verschillende ontwerpen gemaakt, maar geraak niet aan de juiste oplossing.
Wil anderzijds die twee excelformaten doorsturen, zodat jullie ( de probleemoplossers) mijn vraag beter zouden verstaan, maar krijg deze maps niet doorgestuurd.
Hulp! Hulp!

Als je iets meer vertelt zullen er vast mensen zijn die je wel willen helpen. uit bovenstaand bericht valt echt niet op te maken wat de bedoeling is. Kan je misschien wat meer informatie doorgeven?

Groet Greg

Ik ben er bijna uit.
Maar zit nog met de volgende probleempjes:
In kolom I=verschil, wil ik bekomen dat men daar het aantal overutren per werkdag van 7.36 heeft, m.a.w. iemand begint om 7.00 uur en eindigt om 17:06 uur, die heeft 9:36 gewerkt, dat is dus een verschil van + 2:00 uur.
In kolom J komt men dus steeds per dag, het plus of min van de overuren (cfr. kolom I)
In cel J 37 moet ik dan hzetzelfde resultaat hebben als in cel d 47.
Voor invulling van z (=ziekte) of v(=verlof) moet ik in kolom G automatisch 7:36 zien verschijnen.
In cel G 39 heb ik de som van de gewerkte uren (= effectieg gewerkt + 7:36(ziekte)+7:36(verlof)
In cel 39 heb ik bonus of minus van overuren en dat zou gelijhk moeten zijn aan cel D 44

Welke opdracht moet ik geven opdat bij invulling van w of f in eender welke cel van kolom C, de desbetreffende rij geel kleurt.

Bijlagen

Heb al een paar probleempjes kunnen oplossen, maar zit nog steeds met open vragen

Hoe kleur ik bij invulling in kolom C van f of w de betreffende rij in geel?

Aan wat is mijn verschil tussen D 47 en J 37 te wijten?

Vergeet dus vorig bericht en zeker vorige bijlage

Bijlagen

Beste helpers,

Heb al heel veel opgeslost en na lang zoeken en dank zij jullie hulp ben ik al heel dicht bij de uiteindfelijke oplossing.

Nog één probleem.

Hoe kan ik een weekendprestatie of een feestdagprestatie als een bonus verkrijgen, zodat in mijn voorbeeld, J 37 gelijk is aan D 47?

Bijlagen

Beste helpers,

ik zit nog met één probleem en vind echt de oplossing niet.
Als ik januari afsluit met een tekort van 7.36 uur, kan ik zonder problemen deze negatieve saldo overbrengen naar begin februari.
Maar als ik dan voortgaande op mijn negatief saldo daar een bewerking mee uitvoer, vindt de betreffende cel iets niet en zegt: "value?"
Wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

De fout zit hem in cel 01!D48. De uitkomst van dee formule is een tekstveld.
Je zult deze moeete omzette naar eenn tijdveld.

groetjes
JJ

Sorry Jojam,

maar zelfs bij het omzetten van d48 naar een tijdsveld met een negatief uur, krijg ik in mijn kolom 02/J de vraag naar "value"
Ofwel doe ik iets verkeerd, maar kan je me dan zeggen hoe ik 01/d48 naar een tijdveld kan overschakelen?

Groetjes

Beste helpers,

zit al een heeel eind verder.
Ook ik blijf verder zoeken naar oplossingen.
Zit met nog twee resterende probleempjes.

- krijg begin januari niet in een negatief saldo, dus ik kan niet starten met -7:36 uur bijvoorbeeld

- krijg mijn negatieve getallen niet meer in het rood????

Welke trucs moet ik hiervoor gebruiken?

Een hopeloos zoekende verpleegkundige

Bijlagen

Je hebt zelf al de oplossing in huis.
Selecteer de gegevens waarin negatieve uren kunnen staan en via celeigenschappen - aangepast het volgende (opnieuw) selecteren.

[Rood]-[uu]:mm

Volgende vraag nog even bekijken 'krijg begin januari niet in een negatief saldo, dus ik kan niet starten met -7:36 uur bijvoorbeeld ' Nog even geen antwoord.

Grt,
deSmid.

Aan alle helpers

ik wil iedereen danken voor de hulp die ik gehad heb tot het maken van dit uurroosterplan.
Zij die een uiteindelijke kopie wensen, mogen me da steeds laten weten.
Zoals ik de hulp heb gekregen van velen, wil ik ook de anderen helpen en misschien zijn de denkuren gebonden aan dit project voor anderen een welgekomen ontlasting.
Aan allen mijn oprechte Vlaamse groeten

email mag steeds op een van de volgende adressen:
jaak.wouters@pandora.be
jaak.wouters@mil.be

Jaak

Hoe heb je het probleem met je negatieve invoer opgelost?

grt,
deSmid.

De makkelijkste manier om tijd negatief in te voeren is:
ga naar 'extra' - 'opties' - 'berekenen' - vink aan 'Datumsysteem 1904'
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan