• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uurtariefberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

paultje12

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Beste lezer,

Wij zitten in een sector waar de prijs van het grondstof vaak stijgt. We hebben een paar variabelen: De grondstofprijs per kg., de verpakkingskosten, de prijs per km (transportkosten), de aantal kilometer naar een klant en de eventuele factuurkorting. Deze waarden zijn per klant verschillend en willen we daarom variabel houden.

Wij berekenen onze prijs op de volgende manier:
((gewicht in gram / 1000)*grondstofprijs per kg) + ((prijs per km * afstand naar de klant)/stuks per volle vracht) + (verpakkingskosten / aantal per pallet) + (aantal producten per uur / UURTARIEF )) * (100% - factuurkorting)

Bij de prijsberekening moeten wij dan zelf een uurtarief invullen, dit is een bedrag waar verschillende kosten in zitten. Tot zover kom ik er nog wel uit.

Wij willen echter ook graag weten wat voor uurtarief overblijft als de grondstofprijs of een andere variabele stijgt / daalt. Op deze manier kunnen we bekijken of we onze prijs moeten verhogen of verlagen.

In de bijlage treffen jullie mijn opzet aan. Het uurtarief moet dus stijgen als er geen factuurkorting wordt gegeven.

Zou er iemand mij kunnen helpen? Uw hulp wordt zeer gewaardeerd!!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Paul

Bekijk bijlage Voorbeeld nacalculatie.xlsx

Laatst bewerkt:
En wat is nu de vraag in relatie tot jouw voorbeeldje?

Goedemorgen VenA,

Bedankt voor je snelle reactie.

Op blad 1 moeten we het uurtarief invoeren en komt er een prijs uit. Nu willen we op blad 2 juist het tegenoverstelde. Hier willen we kijken bij wat voor uurtarief we over houden bij een bepaalde prijs. De formule die op blad twee staat klopt dan ook niet.

Alvast bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan