Uw mening over het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvette D

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
9
Beste Mede Forum gebruikers,

Ik wil wat aandacht schenken aan het veilig en betrouwbare internet, zoals het nu is. Omdat er ophef is op tv over het internet binnen de overheid.
Tuurlijk zijn er gevaren als je op het internet zit, MAAR dat heeft de gebruiker zelf in de hand. Men weet vaak niet wat de bedreigingen zijn op het internet en hoe je veilig kan internetten. Ze vinden vaak een firewall al goed genoeg. Dat is in de eerste instantie wel goed, maar achteraf is er wat je op het internet doet de meeste risico's oploopt. Zoals het invoeren van wachtwoorden, dowloaden van onveilige bestanden en op onbetrouwbare websites zitten. Een virusscanner is een goeie verdediging voor je pc, samen met de fire-wall mits je hem dagelijks update. Virussen en Mal-ware ontwikkelen zich ook steeds verder. Dus al snel is er een virus, die je fire-wall en virusscanner kan omzeilen.

Het nieuwste van kwaadaardige en/of schadelijke software is de Scare-ware en Ad-ware.

KNIP
KNIP

Zeker nu dat onze kinderen veel op het internet zitten. Dan heb ik het ook over het Digitaal pesten en jezelf bloot leggen op het internet. Vaak weten de ouders niet eens wat hun kind op het internet doet. Dit is een groot punt onder gezinnen, maar dan kom je weer terug op het dat de gebruiker het zelf in de hand heeft. Meer informatie over dit onderwerp kunt u naar deze website surfen.
KNIP

Ik vind dat het internet, net kan worden behandelt als de straat. Je kan veilig op straat lopen, maar je loopt altijd risico. Ook kan dit niet helemaal worden uitgesloten, omdat virussen en Mal-ware zich steeds verder ontwikkelen. De virusscanner en andere beveiligen voor internet is de politie en dieven/rovers zijn er altijd onder ons. Er is niks voor niks een hele wet opgezet voor het uploaden van bestanden, waar je geen rechten over hebt. Hiervoor ga je ook voor in de gevangenis of betaal je een flinke boete. (internet criminaliteit)

Kortom internet is zo snel zo belangerijk in ons leven geworden, dat de veiligheid en betrouwbaarheid er aan ontbreekt. Veiligheid heb je zelf in de hand als het om internet gaat.

Graag zou ik meer meningen hierover horen? De overheid en Internet, of/en het internet en kinderen/ouders.

Met vriendelijke groetjes,

Yvette :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aan de ene kant heb je zeker een punt wat betreft de veiligheid van het internet. ben het alleen niet met je eens dat de overheid zich hiermee zal moeten bemoeien. internet is absoluut geen primitief levensmiddel en naar mijn mening kan je een luxe-product zeker niet vergelijken met het over straat lopen.

ik zie het ook zeker niet als een taak van de overheid om de internetveiligheid te waarborgen, omdat (de overheid kennende) dit enkel nadelige gevolgen zal hebben voor de vrijheid die je op het internet hebt en ook deze beveiliging zal 100% zeker omzeild worden, de overheid zal namelijk niks anders kunnen doen dan een virusscanner laten maken door de makers van de virusscanners die toch al bestaan, wat uit zal draaien op NIETS, waarom zou de overheid opeens een superieur anti virus programma uit de mouw kunnen schudden, terwijl commerciële bedrijven dit niet kunnen (ook al zouden zij veel meer gemotiveerd moeten zijn)? Ook het verhogen van de straffen van deze internetcriminaliteit zal een beginnende kraker hooguit ontmoedigen, maar zal het probleem absoluut niet verhelpen.

ik zie het nog steeds als taak van de gebruiker om te zorgen dat je je 'veilig gedraagt' op internet, en als de overheid ons daarbij wilt stimuleren met bijvoorbeeld het '3 keer kloppen' spotje dat een tijdje op tv heeft gedraaid, vind ik dat prima, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft nog steeds bij de gebruiker of de ouder van de gebruiker zelf.

installeren van een goede virusscanner en een eventueel parental control programma zal naar mijn mening als een veilige internet omgeving creeëren.

conclusie: de overheid zal er enkel wat geld in pompen, geen resultaten behalen, maar hoogstwaarschijnlijk wel weer gevolgen hebben voor de internetvrijheid.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat de overheid hier niet mee moet bemoeien, maar dat heb ik ook niet gezegt in dit bericht. Ik vind wel dat er rekening mee moet worden gehouden met het internet. Zeker niet veel geld inpompen want we hebben tenslotte een 'geldcrisis'. waar het mij om gaat is dat de overheid er niet te veel moet mee bemoeien maar meer in moet worden gebegeleidt. Ook de mensen die daar behoefte aan hebben trouwens. Verder is de gebruiker verantwoorden van wat hij doet op het internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Omdat er zoveel ophef is over het internet binnen de overheid."

daar doelde ik op, ik vind dat de overheid zich hier niet mee moet bemoeien, en de commerciële bedrijven dit maar moeten laten uitzoeken.

veiligheid heb je in dit geval zelf in de hand vind ik.
 
Welkom op Helpmij.:)

1, Je bent hier al met dit bezig;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=511187
2. Vraag ik me af waarom je op diverse plekken op het forum met deze site aan komt? Er staat vrij weinig informatie over veilig internetten.(komt bij diverse mensen inmiddels als spam over)
3.Gezien je andere topic lijkt me niet dat de site van jou is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan