Uw mening vwb. printerkeuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Hoii
Wanneer ik een printer wil aanschaffen denk ik ook altijd aan de prijzen van de catridges
bijv. vaak is een goedkope printer leuk maar als je inkt op is word je niet blij..
Wat is nu een leuke printer waarbij ook de catridges vervangen goed te doen is.
Alvast bedankt voor jullie mening.

in dat geval

in dat geval zou ik een printer van HP nemen die zijn goed heb er zelf ook een:love::thumb:

Gezien het forum zal je het over all in ones hebben?
Ik heb zelf pas een canon mp510 gekocht omdat die goed uit de test (consumentenbont en ik meen PCM)komt qua kwaliteit en prijs per afdruk.
De mp 610 kwam iets beter uit de test, maar is een stuk duurder.
Ik ben zelf tevreden over de 510, maar het is wel eens worstelen met de instellingen om de kleuren goed te krijgen. Hij scant erg goed trouwens.

Verder is de inktprijs erg afhankelijk van je gebruik
Over het algemeen is de regel,bij weinig printen > goedkope printer, dure inkt.
Bij veel printen, duurdere printer, goedkopere inkt.

Ben je van plan om erg veel te gaan printen dan zijn de nieuwe laserprinters ook het overwegen waard.
Nog vrij duur in aanschaf, maar een stuk goedkoper per afdruk.

En dan is natuurlijk nog de mogelijkheid om na te vullen, of beter, om nagevulde crtriges te kopen.
Goepkoper maar meestal met iets kwaliteit verlies en het risco van een cartridge die voortijdig leeg is oid.
Een paar maanden geleden kon ik nog geen nagevulde cartridges krijgen voor de canon
Mogelijk zijn ze nu wel in de handel.
hier vind je een redelijk recente test
en deze is ook het lezen waard
Hopelijk heb je wat aan deze reactie.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik zou kiezen voor een Canon of een Epson printer. De Canon is de zuinigste van allemaal, maar enkel als je kiest voor de systemen met individuele patronen per kleur en dus niet die krengen van HP met maar 2 patronen (zwart + 3-in-1 kleurenpatronen). Als je bovendien kiest voor minstens een 5-patronenprinter van Canon heb je het voordeel van Contrastplus: 4 kleuren (zwart/cyaan/magenta/geel) voor het printen van foto's en 1 zwarte pigmentpatroon voor veeg- en watervaste tekstafdrukken.

Bij de HP zit maar 4 ml per kleur in een in de driekleurenpatroon (vb: HP 343) en die kost toch al gauw 25 euro. Een individueel Canonkleurenpatroon (CLI-8) met 13 ml inkt (dus 3x zoveel als de corresponderende kleur in een HP patroon) maar rond de 13 euro. Bij de Pigmentzwartpatroon van HP 19 ml (High Capacity noemen ze dat !) voor rond de 30 euro bij Canon 27 ml voor rond de 15 euro.

Nog een argument: de HP gaat maar tot 2400x1200 dpi bij fotoprinten, de Canon tot 9600x2400 dpi met veel kleinere druppeltjes en dus veel beter contrast. Is geel (een veel gebruikte kleur) leeg bij HP dan moet de hele patroon in de vuilbak, terwijl bij Canon enkel geel vervangen moet worden, waardoor het voordeel nog groter is.

En voor Leofact: ik ben in staat om die chip op die CLI-8/PGI-5 patronen te resetten waardoor na het navullen de chip weer vol aangeeft: dit heeft als voordeel dat je garantie niet vervalt en ook dat de printer netjes op tijd aangeeft dat de desbetreffende patroon leeg raakt. Bij gewoon navullen sluit Canon de inktmeters af, waardoor het gevaar bestaat dat je blijft doorprinten zonder inkt met als grootste gevaar dat je peperdure printkop doorbrandt.

De keuze is gevallen opp epson!
bedankt allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan