Vaag beeld en geregeld uitval monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnvR66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag:

Mijn monitor (iets meer dan 3 jaar oud) vertoond de laatste tijd een steeds vager beeld.
Tekst dat heel moeilijk leesbaar is en soms dubbel lijkt te zijn. Daarnaast komt het (met name de laatste 2 weken) regelmatig voor dat het scherm uitvalt. Het indicatielampje springt dan op oranje (blijft dus wel standby), maar mijn computer moet ik dan opnieuw aanzetten wil ik weer beeld krijgen.

Nu is mijn vraag:
Is het vage beeldscherm en het uitvallen van de monitor aan elkaar gerelateerd én......is hier iets aan te doen? Of ben ik zo langzamerhand aan een nieuwe monitor toe?

Hieronder even een screenshot van mijn bureaublad:

ScreenShot045.jpg

P.S. Het betreft een monitor van het merk Packard Bell (zilverkleurig) en het een groot model (geen plat scherm dus)

Groetjes,

John

Laatst bewerkt:
Bij het begin beginnen, de videokaart eruithalen en eens schoonmaken, en gelijk de rest van de computer, met name het koelsysteem van de processor.

Dan de aansluitingen met een beetje contactspray reinigen.

De monitor op een andere pc proberen, zo ook een andere monitor op deze pc, om zo te testen waar het probleem zit.

Bedankt,

Ik ga het meteen even proberen!
Je hoort nog of het resultaat gehad heeft.....

Bedankt nogmaals!

Groet,

John

Hoi,

Ik heb zojuist de computer opengehad en de videokaart alsmede de rest van de binnenkant van de kast goed schoongemaakt. Helaas kan ik niet zeggen dat de beeldweergave beter geworden is. Sterker nog,....de monitor is zojuist weer uitgevallen dus denk ik niet dat het aan de videokaart of de koeling lag (hoewel het wel nodig was om het even goed schoon te maken)......

Ik hou mij aanbevolen voor andere tips.....

Groet,

John

Bij het begin beginnen, de videokaart eruithalen en eens schoonmaken, en gelijk de rest van de computer, met name het koelsysteem van de processor.

Dan de aansluitingen met een beetje contactspray reinigen.

De monitor op een andere pc proberen, zo ook een andere monitor op deze pc, om zo te testen waar het probleem zit
.

Die dingen ook nog gedaan?
Zo ja, en de monitor blijft zo doen, tijd voor een TFT, misschien?:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan