Vaag Installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarrten87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Afgelopen maand heb ik flink aan mijn computer zitten sleutelen. Eigenlijk heb ik alles vervangen (moederbord, processor, intern geheugen). Nadat ik alles aangesloten had, heb ik Windows XP geïnstalleerd. Dit ging allemaal vrij gemakkelijk en de computer deed het prima!

Vorige week heb ik een extra IDE-harde schijf gekocht, omdat ik eerst maar 40GB had. Hier is het fout gegaan. Op een of andere manier lukte het niet om XP op te starten. Achteraf gezien kwam dit doordat ik de MASTER/SLAVE instellingen verkeerd had staan. Hij wilde XP toen opstarten vanaf mijn nieuwe (en lege) harde schijf.

Op een gegeven moment bleek dat ik XP helemaal opnieuw moest installeren. Dit lukt niet meer. In het BIOS kan ik duidelijk zien dat hij beide harde schijven herkent. Ook kan ik zien welke harde schijf als primaire schijf staat ingesteld. Ik weet dat XP geïnstalleerd moet worden op deze primaire harde schijf.

Dit gebeurd tijdens de installatie:
1. Configureren van de hardware
2. Gebruikersverklaring accepteren
3. Harde schijf kiezen waarop XP moet worden geïnstalleerd
4. Deze harde schijf moet dan geformatteerd worden
5. Na het formatteren kopieert hij de installatiebestanden naar de harde schijf
6. Vervolgens moet de computer opnieuw opstarten

Nadat hij opnieuw is opgestart begint de Setup weer bij Stap 1. De installatie komt dus niet verder dan stap 6. Bij stap 7 gaat de installatie volgens mij in Windows zelf verder.

Dit probleem heb ik bij beide harde schijven. Ook heb ik een andere installatie-cd geprobeerd en de BIOS-instellingen gereset.

Wat doe ik verkeerd? Moet de CD er na stap 6 wel of niet uit?

Na stap 6 druk jij dan weer op een toets of laat je de pc zijn gang gaan?

Ja, volgens het BIOS staan de HDD's goed ingesteld. Ik probeer XP altijd op de MASTER HDD te installeren

Dan laat ik de PC zijn gang gaan. In dat scherm staat dat de computer na 15 seconden automatisch afsluit.

Hallo,

Indien de pc verplaatst en verbouwd is kan het zijn dat een of andere kabel niet goed meer in zijn ligplaats steekt of dat een van de aanwezige PCI kaarten niet meer volledig in de houder zit, in dat geval kan het nakijken en eventueel aandrukken zeker geen kwaad.
:rolleyes:
Wat ook mogelijk is, indien er ooit twee besturingssystemen geinstalleerd waren, het Master Boot Record (MBR) met nog sporen van een systeem zonder dat dit systeem nog geinstalleerd is.

Misschien is dit een oplossing?:confused:

JT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan