Maarrten87
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 12 dec 2006
Afgelopen maand heb ik flink aan mijn computer zitten sleutelen. Eigenlijk heb ik alles vervangen (moederbord, processor, intern geheugen). Nadat ik alles aangesloten had, heb ik Windows XP geïnstalleerd. Dit ging allemaal vrij gemakkelijk en de computer deed het prima!
Vorige week heb ik een extra IDE-harde schijf gekocht, omdat ik eerst maar 40GB had. Hier is het fout gegaan. Op een of andere manier lukte het niet om XP op te starten. Achteraf gezien kwam dit doordat ik de MASTER/SLAVE instellingen verkeerd had staan. Hij wilde XP toen opstarten vanaf mijn nieuwe (en lege) harde schijf.
Op een gegeven moment bleek dat ik XP helemaal opnieuw moest installeren. Dit lukt niet meer. In het BIOS kan ik duidelijk zien dat hij beide harde schijven herkent. Ook kan ik zien welke harde schijf als primaire schijf staat ingesteld. Ik weet dat XP geïnstalleerd moet worden op deze primaire harde schijf.
Dit gebeurd tijdens de installatie:
1. Configureren van de hardware
2. Gebruikersverklaring accepteren
3. Harde schijf kiezen waarop XP moet worden geïnstalleerd
4. Deze harde schijf moet dan geformatteerd worden
5. Na het formatteren kopieert hij de installatiebestanden naar de harde schijf
6. Vervolgens moet de computer opnieuw opstarten
Nadat hij opnieuw is opgestart begint de Setup weer bij Stap 1. De installatie komt dus niet verder dan stap 6. Bij stap 7 gaat de installatie volgens mij in Windows zelf verder.
Dit probleem heb ik bij beide harde schijven. Ook heb ik een andere installatie-cd geprobeerd en de BIOS-instellingen gereset.
Wat doe ik verkeerd? Moet de CD er na stap 6 wel of niet uit?
Vorige week heb ik een extra IDE-harde schijf gekocht, omdat ik eerst maar 40GB had. Hier is het fout gegaan. Op een of andere manier lukte het niet om XP op te starten. Achteraf gezien kwam dit doordat ik de MASTER/SLAVE instellingen verkeerd had staan. Hij wilde XP toen opstarten vanaf mijn nieuwe (en lege) harde schijf.
Op een gegeven moment bleek dat ik XP helemaal opnieuw moest installeren. Dit lukt niet meer. In het BIOS kan ik duidelijk zien dat hij beide harde schijven herkent. Ook kan ik zien welke harde schijf als primaire schijf staat ingesteld. Ik weet dat XP geïnstalleerd moet worden op deze primaire harde schijf.
Dit gebeurd tijdens de installatie:
1. Configureren van de hardware
2. Gebruikersverklaring accepteren
3. Harde schijf kiezen waarop XP moet worden geïnstalleerd
4. Deze harde schijf moet dan geformatteerd worden
5. Na het formatteren kopieert hij de installatiebestanden naar de harde schijf
6. Vervolgens moet de computer opnieuw opstarten
Nadat hij opnieuw is opgestart begint de Setup weer bij Stap 1. De installatie komt dus niet verder dan stap 6. Bij stap 7 gaat de installatie volgens mij in Windows zelf verder.
Dit probleem heb ik bij beide harde schijven. Ook heb ik een andere installatie-cd geprobeerd en de BIOS-instellingen gereset.
Wat doe ik verkeerd? Moet de CD er na stap 6 wel of niet uit?