Vaag probleem hier!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gousman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Ik heb altijd al rare problemen met mijn PC, maar dit slaat echt alles!

Mijn videokaart was onlangs gecrashed en ik kreeg er eentje (van hetzelfde model) omdat er nog garantie op stond. Het model is de nVidiea Ge-Force 9800 GT met volgens mij 512 MB (al zegt dxdiag dat het 2 gb is :S). in ieder geval, ik heb ook nog 4 GB RAM geheugen.

het probleem is dat sinds ik deze nieuwe videokaart heb, sommige spellen vastlopen. vooral bij spellen op de source engine (half life 2, portal) is dit het geval. Ook bij Rome: Total war heb ik het probleem. nou zijn dit niet echt nieuwe spellen, dus aan me PC zal het niet liggen.

wat er gebeurt:
-Bij half life 2 word het beeld soms zomaar zwart, het geluid loopt vast en hij blijft soms wel 30 sec zo doorgaan. Dan gaat het spel of verder of loopt hij vast. Ik heb ook twee keer (van de 100 ofzo) deze foutmelding gehad: Failed to lock index buffer in CMeshDX8::LockIndexBuffer...
- Bij Rome: Total war, het beeld word zwart en er verschijnt een laadbalkje, na het laden gaat het spel weer verder, totdat dit een stuk of 5 keer is gebeurt, dan loopt het spel vast en krijg ik geen foutmelding :(

ik dacht eerst dat het aan direct x of me drivers lag, maar na het herinstalleren van de nieuwste Direct X 9.0c en mijn drivers had ik hetzelfde probleem.

Dit verhaal klinkt misschien heel vaag, maar dat is het ook gewoon... ik snap er echt totaal niks meer van :confused:, wth is happening!!?!?!?

EDIT: ik heb al op google gekeken, en daar stond als oorzaak van het probleem alt tabben of te weinig page geheugen hebben. Ik alt tab niet (Gebruik wel xfire) en ik denk niet dat ik te weinig geheugen heb, want als ik alle overige programma's uitzet heb ik nog steeds dit probleem

Laatst bewerkt:
Drivers al eens geupdate?

Zo niet, dan eerst dat eens proberen.

Dat heb ik dus al gedaan.... en dus ook DirectX upgedate, hij doet het nog steeds dus het werkt niet :(

uhhmm zou ik niet uit mijn hoofd weten, maar kan dat er mee te maken hebben dan?
ik weet wel dat de voeding 450 of 550 watt was, iig genoeg om mijn computer normaal te laten draaien, het ligt dan ook iig niet aan de hardware, want ik kan far cry 2 ook gewoon op ultra high spelen, en deze (half life 2 en rome: total war) spellen zijn 6 jaar oud >_<

inderdaad een vaag verhaal, blijven de games op precies dezelfde plekken hangen, of is het iedere keer verschillend?

t doet me erg denken aan mijn probleem dat ik heb met Dirt2 (racegame), kon t altijd goed spelen maar nu blijft hij altijd precies op dezelfde plek hangen, (na 1ste race wanneer je terug gaat naar de optie om races te kiezen). beeld blijft hangen maar geluid speelt door. de game deed t altijd perfect, en nu opeens niet meer.
heb ook alles geporbeert maar t wil maar niet lukken.

maar ik wil je thread niet overnemen, dus, blijft hij op delzelfde plekken hangen of verschilt dat?

leon

dat is compleet verschillend. het ene moment kan je een stukje/level helemaal doorspelen, terwijl hij het andere moment op datzelfde stuk 30 keer vastloopt :S

Je page geheugen is het wisselbestand/virtueel geheugen van je machine, waar staat die op?

Geen idee, waar vind ik dat?

EDIT:

Ik heb gevonden waar hij staat, op de C schijf (als je dat bedoelde), het minimum is 16 MB en het maximum 6 GB (van de 4 GB RAM), moet ik deze waarden aanpassen? Zo ja, met hoeveel?

Laatst bewerkt:
Oja, en DxDiag geeft aan dat ik nog meer dan 5 GB aan wisselbestand vrij beschikbaar heb, is dit dan te weinig?

Owwkay, nieuwe info:

Ik heb mijn virtueel geheugen vergroot, maar nog steeds hetzelfde probleem. Toen ging ik het Half Life 2 windowed draaien met taakbeheer ernaast, onder het menutje prestaties. En toen snapte ik wat er misschien aan de hand was. Wat ik namelijk zag was dat het hele spel op 1 core van mijn processor werd uitgevoerd (ik heb quad core). Deze core werd op een of andere reden heel snel overbelast (100% gebruikt dus) en daardoor loopt het spel vast. Wanneer ik dan alt tab, loopt het processorgebruik terug en gaat het spel weer verder (om even later weer vast te lopen als het processorgebruik op 100% is). Het komt er dus op neer dat het bij de processor ligt, maar ik heb geen idee wat hier de oorzaak van is, laat staan wat ik er aan moet doen :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan