Vaag probleem na Install Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Eko

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Hallo,

Ik heb een raar probleemje. Heb net Windows XP Pro geïnstalleerd opnieuw op mijn pc. Maar nu het volgende probleem met de schijven/partities. Als ik Deze Computer open heb ik 3 schijven (C, D en E). C is hoofdpartitie waar Windows op staat.

De schijven D en E worden in Deze Computer weergegeven als Bestandsmapjes (icoon) en het openen van de partitie lukt niet. Je ziet heel even de zandloper en vervolgens gebeurt er niks. De C partitie werkt wel normaal. Deze kan ik zonder problemen openen. Via de verkenner kan ik dus D en E niet openen maar via diskmgmt.msc kan ik D en E wel openen. Ik heb de D schijf geformatteerd maar het probleem is er nog steeds. Heb dit nooit eerder meegemaakt.. Weird sh!t..

Iemand tips??

Alvast bedankt!

Zijn D: en E: echt twee andere schijven of zijn samen met C: partities op één schijf?
Wat zijn het voor partities (basic, dynamic).

Wat is de reden dat je XP opnieuw hebt geïnstalleerd, wellicht omdat je problemen had met de PC?

Het zijn 2 schijven. C en D is 1 en E is 1.

Nee niet echt problemen, wou gewoon even opnieuw installen en alles er af flikkeren..

Als ze toch leeg zijn, kun je de partities niet verwijderen en opnieuw aanmaken?

Ze zijn niet allemaal leeg. Op de E schijf heb ik alles staan. Mijn Back-up van mijn zooi..

Het kan zijn dat je geen rechten op die partities hebt, dit alleen als je NTFS gebruikt. Klik met de rechtermuis op de partitie, kies eigenschappen, tabblad security en dan advanced. Geef jezelf bij 'take ownership' alle rechten en laat dit naar alle onderliggende mappen uitbreiden.

Als ik Eigenschappen doe op 1 van de partities dan heb ik de volgende tabbladen:
Algemeen/Extra/Hardware/Delen/Quotum

Geen Security..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan