vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik heb dus inmiddels al een jaar lang mijn pc zonder enig probleem aan het draaien .

Dit na vele vele opties geprobeerd te hebben omdat na een paar min spelen de spellen eruit knalden .

Nu weer idem .

Omdat ik wat problemen had met half life dacht ik kom laat ik eens de nieuwste catalyst driver installeren .

Nadat ook dat niet lukte dacht ik ik start eens een ander spel op . En wat schetste mijn verbazing nadat het loader scherm voorbij was gekomen knalde hij er keihard uit .
Ik moest zelfs de schakelaar achterop mijn pc opnieuw uit en aan zetten , dat zelfs een paar keer voordat ik de pc weer op kon starten .

In eerste instantie dacht ik hm zal de catalyst driver wel geweest zijn .
Die heb ik dus opnieuw geinstalleerd maar nee hoor het probleem blijft . Met alle spellen .

Vervolgens heb ik hetvolgende geprobeerd inmiddels.

De catalyst driver helemaal verwijderd met een tool.
En een oudere versie opnieuw geinstalleerd.

Directx opnieuw geinstalleerd.

De schijf op fouten laten controleren , en gedefragmenteerd.

De vb runtime files opnieuw geinstalleerd.

Heel appart wat voor spel ik ook probeer? direct na het scherm net voordat het spel eigenlijk moet starten knalt hij er keihard uit .

Zit nu ff zonder ideeen .

Nog iets vreemds wat me is opgevallen?

Het systeem beheer scherm blijft leeg .:confused:

Mijn systeem :

Amd 2400+
ATI 9600SE
512MB intern
80 GB wd
200 GB wd
creative audigy 2

Iemand nog tips?

Probeer eens met een programmaatje bijv.everest home edition erachter te komen of er niet iets te heet word in je pc.
everest home edition downloaden>installeren>openen>computer>sensors.

Laatst bewerkt:
Tsjah dat zou kunnen natuurlijk blijft vreemd hoor zo ineens?

Ik heb nooit problemen met spellen gehad .

Heb net ff directx diag gedraaid maar ook daar geen problemen .

Het zou de voeding kunnen zijn omdat hij er zo keihard uitknalt en eerst niet meer wil starten .

Met een driver probleem zou je verwachten dat hij gelijk weer reboot denk ik althans dat heb ik in het verleden gehad.

Zal de voeding het toevallig begeven hebben of niet lekker meer zijn op het moment dat ik met de catalyst driver aan het prutsen ben?

Dat zou heel toevallig zijn .

De temperatuur van de voeding kun je niet zien .

Cpu 39 graden .
Mobo 30 graden.

Voltages zijn ook ok .

Zijn die temperaturen als je probeert te spelen?
zo ziet het er goed uit idd.
temperatuur van je videokaart weet je waarschijnlijk niet?

Laatst bewerkt:
Nee die weet ik zo niet

heb net age of empires nog ff geprobeerd.

Ik zag ff de mannetjes lopen wat op zich vreemd is immers ik kreeg toch ff beeld.

En gelijk daarna hoppaaaaaa knalt ie dr uit.

Denk toch de voeding hoor, ga ik morgen ff uitwisselen kijken wat hij dan doet .

Ok ik had nog een voeding liggen van 300 watt

all systems up , toen ik vanmorgen de pc wilde starten vloog hij er gelijk uit .

Lijkt weer goed nu , vraag me alleen af of 300 watt voldoende is lijkt me een beetje mager , er zat een 350 watt voeding in .

Maar strange niets aan die oude voeding te zien verder ik heb hem ff geopereerd .

Na 1,5 jaar trouwe dienst en bijna dag en nacht gedraait te hebben zal hij de geest wel gegeven hebben denk ik .

Maar ........... het werkt weer ff , de games draaien weer

Jah ben ik ook weer gelukkig mee , maareh zal 300 genoeg zijn? of is het toch verstandig een 400 wattertje te halen .:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan