Vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikejahhh

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Als ik verbingding met extern bureaublad wil maken komt er dit

To log on to this remote computer, you must have terminal server user acces permission on thi computer by default membres of the remot desktop users group have these permissions....

Wat moet ik hier mee??

daarmee maak je een remote destkop
maar ik wil verbinding met remote destkop

Ok, het lijkt erop dat je verbinding probeert te zoeken met een XP Professional pc of een Windows2003 server.

Welke van de 2 is van toepassing?

Tijs.

Wat je dan even moet doen is (rechtstreeks op het apparaat of via Extern Bureaublad) inloggen op de W2003 server als een administrator, en dan:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Remote of Externe Toegang -> in het 2de vakje op de knop drukken en de gebruiker(s) toevoegen die je via Extern Bureaublad toegang wilt geven.

Succes,

Tijs.

Ok, dan moet je dat aanpassen. Normaal gesproken zal daar zal de lokale computer staan, niet het W2003-Domein.

Klik op het vakje Lokatie en kies Hele active directory (of zoiets).
Vul dan de naam in het grote invulvakje, en druk op Namen controleren.

Succes,

Tijs.

Maar ik kan niet verbinden op de externe computer dan komt er dit

Bijlagen

• mikejahhh.jpg
    mikejahhh.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 45
Je moet als Administrator aanloggen, en dan de andere gebruikers toevoegen via dat tabblad Remote danwel Externe Toegang. Administrators horen via Extern Bureaublad te kunnen inloggen. Zij kunnen dan via de methode zoals aangegeven andere gebruikers recht geven om in te loggen via Extern Bureaublad.

Wat ook kan zijn is dat Externe toegang in zijn geheel niet is aangezet (zelfde tabblad). Dan kan NIEMAND erbij met Extern Bureaublad, ook de Administrator niet. Enige manier om dat te fixen is op de computer zelf aanloggen en het aanzetten (of via bijv. Domeinbeleid het aanzetten etc.).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Maar als je die rechten geeft dan moet je de hele server opnieuw instaleren en daar heeft de eigenaar van de externe computer geen zin in :)

Maar als je die rechten geeft dan moet je de hele server opnieuw instaleren en daar heeft de eigenaar van de externe computer geen zin in :)

Je leest niet goed: Je moet Externe Toegang aanzetten in dat tabblad waar ik het al de hele tijd over had, en daarna kan om te beginnen de Administrator inloggen via Extern Bureaublad.

Die Administrator kan dan andere gebruikers evt. rechten geven om via Extern Bureuablad in te loggen.

Herinstallatie is dus NIET nodig.

Tijs.

Overigens: Het feit dat je een inlogscherm krijgt betekent vlgs. mij al dat Externe Toegang aanstaat.

Probleem voor jou is dat het voor jou nog niet mogelijk gemaakt is. En dat doe je m.b.v. dat tabblad (knop Toevoegen), als je Administrator-rechten hebt.

Vraag dus die externe beheerder dat even voor je te doen.

Tijs.

Heb weer contact opgenomen via de mail en ik wacht nu op een antwoord:)
Hopelijk heb je gelijk....

Heb weer contact opgenomen via de mail en ik wacht nu op een antwoord:)
Hopelijk heb je gelijk....

Zie mijn profiel: Ik ben senior systeembeheerder ;)
Dus ja, ik heb gelijk (in dit geval toch tenminste: ik weet waar ik over praat). ;)

Tijs.

Ja, dat weet ik, en ja, ook daarvoor heb ik gestudeerd.

Tijs.

mooi zo
weet je 110 % cker dat er geen herinstalatie nodig is als dat toch het geval is word de externe computer beheerder een beetje boos op me (denk ik)

Herinstallatie is NIET nodig. Als die beheerder zegt van wel, dan moet hij Windows2003 cursussen gaan volgen, zoals ik gedaan heb! ;)

Tijs.

Ik wil verbinding met de server en daarvoor heeft die Terminal Services hebben draaien en dat heeft die niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan