Vaak 100% CPU gebruik en onregelmatig AMD Athlon 64 3200+ (S939)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolf879

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Ik heb onlangs een pc gebouwd en het viel mij op dat ik in Windows XP, en 7 over het algemeen tijdens en na het opstarten constant 100% CPU gebruik heb. Ik weet zeker dat alles goed vast zit, de processor ging zonder enige kracht in de socket. Ik draai geen zware programma's, ook bij een schone installatie en eerste opstart ondervond ik het probleem. Het processor gebruik schommelt ook heel erg. In een keer van 5 naar 96%.
Ik heb alle drivers geinstalleerd

Specs

Mobo: Asus A8V-VM
Bios: American Megatrends
GPU: ATI Radeon 2400 HD PRO 256Mb (PCI Express 16X)
CPU: AMD Athlon 64 3200+ Socket 939 (2.00GHz)
3X Elixir 512Mb RAM & 1X 1Gb
Maxtor 250GB DiamondMax 9 (SATA)
FSP Group 350W/130W Voeding (Sorry in de eerste regel staat 350 en aan het einde 130W)

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen

Laatst bewerkt:
Als ik je hardware zie zou ik voorstellen om het eens te proberen met 2 strips ram ( 2x512 ) : ook ivm de dual cannel geheugen controller
Je voeding is van een matige/slechte kwaliteit ; heb je een andere om te testen ?

Softwarematig kun je in taakbeheer de processen zien die de overmatige cpu belasting veroorzaken

Ik denk dat het de software is (zoals wc2wc in zijn laatste zin al zegt).
Kijk eens met Windows Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) in de Processen of daar soms de processen wmpnetwk en/of Ati2evxx staan. Dit zijn twee services die er om bekend staan de PC totaal plat te leggen.

wmpnetwk.exe wordt gebruikt om de media bibliotheek van Mediaplayer te delen en kan zonder nadelige gevolgen weg.

Ati2evxx.exe is de External Event Utility voor ATI Grafische kaarten.
Deze zorgt ervoor dat de hotkey feature goed werken. Deze kan zonder problemen verwijderd worden zonder enige schade voor het systeem.

Ik heb al heel veel gebrobeert en gezocht. Hdmi audio uitgezet, floppy drive. Het ram geheugen had ik al afzonderlijk getest. Het probleen is dan nog steeds aanwezig. Bijvoorbeel bij een installatir gat hij ineens naar 98% noormal zoals ik altijd bij andere zie dan, wordt juist het ram geheugen bijna vol en niet de cpi. Ook als ik chrome of ie opstart wordt het heel hoor en dan blijft het schommen tussen 30&60%

de processeb die ik kan vinden ware inderdaat ccc.exe catalyst control center, die heb ik uitgeschakelt maar het probleem was daar niet mee verholpwn. Als ik windows updates doe is trustedinstalle.exe het probleem �Automatische updates staan uit! Als ik een java applicatie opstart bijvoorbeeld monecraft werkt hij snel en goed maar hangt het processorgebruik op 100% volgens mijis dit javaaw.exe! Ook kon ik in mijn vorige installatie van windows 7 zien wat ik nu niet meer heb dat Was csrss.exe voor het uiterlijk van windows. Als ik m op windows basic heb staan is het ook nog noet weg. Het laatste wat ik kon vindrn vas : niet actieve systeemprocessen het aantal tokd dat de processor niet actief ir: hangt op 89%, maar komt niet overeen wat het processorgebruik op dat moment is.

Mvg wolf

Heeft u die processen, die zo veel cpu-tijd vragen ook definitief uit gezet?

Zoals dit:
Ga naar: Start >> Uitvoeren
Type Services.MSC + [Enter]
Zoek de Ati Hotkey poller service (Ati2evxx.exe) en stop die dan
Ga naar de Eigenschappen van deze service en schakel de service uit.
Doe hetzelfde met de Windows Media Player Network Sharing Service (wmpnetwk.exe)

Nu moet nog geregeld worden dat ie niet opgestart kan worden.

Ga naar Start >> Uitvoeren.
Typ msconfig + [Enter]
Ga naar het tabblad "Opstarten".
Zoek Ati2evxx.exe en als die daar staat haal dan het vinkje voor die regel weg.
Zoek wmpnetwk.exe en als die daar staat haal dan het vinkje voor die regel weg.
Bevestig met ok.
Kies voor de computer herstarten.
Na de herstart zal msconfig met een klein schermpje komen dat er op attent maakt dat er iets veranderd is.
Vink de optie "Dit bericht in het vervolg niet meer weergeven" aan en druk op OK

Verder is het de moeite waard om eens gedegen op virussen en andere malware te controleren.
Download en run eens Malwarebytes Antimalware en Emsisoft de emergencykit.
Beide zijn gratis en hier kunt u de download adressen vinden: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Zie nergens ati2evxx staan wel in tasmgr maar die vraat niets van mijn cpu. Wmp network had ik al uitgeschakt. Ook bij een NIEWE windows met NIETS erop tref ik het probleem aan. Ik ben er zeker van dat het geen virus is! In 99% van de gevallen is dat het ook niet.

En van de precies 10 sie svchost.exe maakt ook 49% gebruik samen met explorer.exe

Is het ook normaal dat al bij jet opstarten mijn fysiek geheugen constant op 28% of hoger blijft? (749mb used of 2559mb)

Is het ook normaal dat al bij jet opstarten mijn fysiek geheugen constant op 28% of hoger blijft? (749mb used of 2559mb)

Dat is zo slecht nog niet, eigenlijk wel weinig. Zit meestal boven de 1 Gb standaard

Ron

Heeft iemand een iedee om mijn probleem op te lossen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan