Vaak blue sreens na problemen met RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Hallo!

Een paar weken geleden heb ik geheugen gekocht voor mijn server en deze even getest in mijn pc of ze werkten (ik had namelijk nog niet alle onderdelen binnen).
Vervolgens heb ik het normale geheugen van mijn pc er weer in gezet, maar de pc ging wel aan, maar starten niet op. Ik rook een brandlucht en heb de pc uitgezet. Ik kwam er achter dat ik 1 van de rambankje verkeerd om had gedaan. Vraag me niet waarom en hoe ik het voor elkaar krijg als ervaren IT-er, maar het is nou eenmaal gebeurt.

Het geheugen wat dus in dat bankje zat is defect en heb ik weg gegooit. De sleuf op het moederbord is ook defect en gebruik ik niet meer.

2 of 3 dagen lang ging het toen goed, maar vervolgens kwamen er BSOD's voor bij en na het verwijderen van een 2e geheugen module (welke in dual channel stond met de defecte), werkte het weer.
De volgende dag kreeg ik weer 2 of 3x een BSOD en heb ik Windows maar opnieuw geinstalleerd.

Dit is nu een paar weken goed gegaan, totdat ik gister Simcity 2013 heb geinstalleerd, meerdere keren een BSOD/vastlopers. Nu lees ik dat dit vaker met Simcity gebeurt en dat het een probleem is van of de drivers (up-to-date) of Simcity die een update moet krijgen. Nu was ik die BSOD zat en ben ik maar CoD BO2 gaan spelen, maar ook hier komen nu BSOD's en vastlopers naar voren.

De vraag is dus bij deze: Is mijn moederbord of misschien processor rijp voor de vuilnisbak of ligt dit weer aan Windows / overige geheugen?

Mijn systeem: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=52187&systemid=3659 met Windows 7 64 bits

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk dat je RAM, gewoon beide kapot is probeer eens met een reepje van de server?.... Als die het dan niet meer niet kan je concluderen dat het RAM van je pc kapot doet het dan ook dan is die sleuf waarschijnlijk bij een defecte CPU.. Is mogelijk dat je pc niet meer opstart en op een zwart scherm blijft hangen en dat je dus niks krijgt, want per slot van rekening is het hart van de pc de CPU..

De 2 (van de 4) modules die stuk zijn, zitten er niet meer in.
Ik heb met memtest de andere 2 modules getest en geen fouten gevonden.

Overigens draait het op dit moment al een uur goed (Simcity)....

In mijn ervaring zijn BSOD altijd Hardware. Ik zou idd met het RAM gaan beginnen.
Memtest zegt ook niet alles.
Ik ben al verschillende keren lang op zoek geweest naar onverklaarbare BSOD's en andere vreemde gedragingen en in 9 van de 10 gevallen was het altijd RAM.

Ik heb gisteravond 2 modules van mijn server in mijn pc gezet en geen blue screens meer gehad.
Vervolgens heb ik het geheugen van mijn pc in de server gezet en gezorgd dat het geheugen vol liep. Maar toen het bij ± 50% vol was, liep de server al vast.
Het is dus inderdaad het geheugen wat defect is.

Ik ben eigenlijk blij dat het het geheugen is en niet het moederbord (nou ja, zeker 1 van de sleuven is defect).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan