Vaak drukken op icoontje voordat programma reageert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik heb sinds een paar weken last, als ik op een icoontje druk dan moet ik vaak er op drukken voordat hij reageert. Maar ik heb ook last als ik ergens op druk dat hij het in een flits laat zien en dan is het weer weg.
Zou iemand mij kunnen zeggen waar dat aan ligt en hoe het verholpen kan worden ? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Hoi hoi lncscholten

In jouw geval je zal moeten proberen nu even mappen zoals Prefetch en map %temp% grondig leeg maken vervolgens ook prullenbak meteen ook legen ...

Dan kan je downloaden klein app. Iconen FIX-tooltje onder de naam Icon Cache Rebuilder die hoef je niet installeren alleen maar downloaden en gebruiken meteen kan je die ...
Nadat je die gedraaid hebt, je moet PC her-starten, kijk maar dan of probleem verholpen is ? :(

Laatst bewerkt:
Ik heb het eigenlijk met alles. Als ik op iets moet drukken dan reageert hij na veel drukken, maar ook b.v. op een link typen of iets intypen dan reageert hij na veel drukken. Maar hij reageert soms als ik op een link druk heel snel dan laat hij een flits zien en dan is het weer weg. Maar ik heb het ook in spelletjes dan laat hij het flitsend laat zien en dan is het weer weg, maar het is ook vaak dat ik vaak moet drukken.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Mogelijk ook verouderde hardware (schijf, geheugen) noem maar op.
Hoe oud is de hardware e/o pc?
Bedenk dat een schijf gemiddeld 5 jaar meegaat.
Dus graag wat meer info (merk/type) over de ouderdom van je pc/laptop.

Mijn PC is wel 5 jaar oud en het merk is Medion. Ik heb volgens mij geen verouderde software of zo.

Ik heb volgens mij geen verouderde software of zo.
Ik heb het over de hardware niet over de software, het verschil is dat hardware de onderdelen in je pc zijn en software programma's die je op je pc installeert.
Dit terzijde, voer eens een stresstest uit op je pc.
https://www.jam-software.com/heavyload/
Googel anders op free benchmark tools.
Mogelijk nuttige link.

Update:
Ga via het configscherm naar "Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties".
Klik in het linker deelvenster op "Geavanceerde hulpprogramma's"
Klik op "prestatiemeter openen".
Of deze: windowstoets + pause/breaktoets
Klik op Windows Prestatie-index>De analyse opnieuw uitvoeren (rechts onderin).
Geef de resultaten door (screenshot of anders).

Laatst bewerkt:
Ik heb ook vaak dat bij Internet Explorer de CPU helemaal vol loopt en dan hoor je de harde schijf gieren.

Wat moet ik daarna doen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb m'n vorige bericht ge-update, klinkt als harde schijf of geheugen loopt ten einde.
Heb je een lap- of desktop (typenr. onderzijde of achterkant).

Hoe maak ik een screenshot ?

Ik heb een Medion PC desktop.

Ik heb het gevonden maar er is alleen maar de optie afdrukken en weergeven en ik kan het niet kopiëren. Hoe moet ik het nu naar u toesturen ?

Laatst bewerkt:
Alt-toets + Print/Scr-toets, open Paint>Plakken>opslaan als jpeg afbeelding>voeg afbeelding toe (werkbalk in je bericht)>van computer>bladeren>bestand uploaden en het wordt toegevoegd als bijlage.
Lukt dit niet geef dan de score door van de Prestatie index.

Daar is niks mis mee, ziet er goed uit!
Open taakbeheer (rechtsklik op de taakbalk)>tab: processen en kijk onderaan hoeveel processen er draaien.
Kijk ook in het hoofdvenster welk proces de meeste processortijd opslokt.
Geef de naam van dat proces door.
Selecteer het proces eens>rechtsklik>bestandslocatie openen en geef het pad van de locatie door.

Als ik dan soms naar startpagina ga, dan loopt de CPU helemaal vol, maar het is niet altijd zo. Als mijn CPU vol loopt dan stop ik dat proces en dan loopt de volgende iexplorer helemaal vol. Het is niet altijd zo hoor.

Momenteel heb ik er geen zinnig antwoord op, heb je IE naar de standaardwaarden teruggezet?
Je zou evt. kunnen scannen met Mbam (link voor downloaden en handleiding) in m'n handtekening (hier onderaan van dit bericht).
Zorg dat je de free versie downloadt en niet de trial versie.

Dit heb ik allemaal gedaan, maar er is geen verbetering. Kan het geen malware of virus zijn ?

Zoals Mik dat zei probeer maar met gratis versie van MBAM maar kan je ook samen daarna met AdwCleaner ( gratis ook is ! ) rondje draaien en zal je zeker vanzelf merken, .... of je besmet bent ....

:( Ook raad ik je aan hoe dan ook dat je zoiets aandachtig doorleest ( ! ! ) ==>> KLIK HIER !

En zoiets ook ==>> KLIK

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan