VAC ban voor spelen die je niet eens hebt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Mijn zoon heeft een VAC ban gekregen voor secure servers zoals bij counterstrike source. Hij heeft behalve voor counterstrike source ook een ban gekregen voor spelen die hij helemaal niet heeft. De steam support bevestigt alleen dat er een ban is maar geeft geen inhoudelijke antwoord.

Doet steam dat altijd zo of is dat een bug?

Ik weet het niet zeker (wacht op reacties van anderen) maar het is logisch dat andere spellen ook worden geblokkeerd, o.b.v. het idee dat iemand die cheat (of scheldt of op een andere manier een ban 'verdiend' heeft) dat waarschijnlijk ook op andere spellen gaat proberen/doen.

Mag ik aannemen dat het géén permanente ban is maar een tijdelijke?

Tijs.

Tijs.

Het betreft een permanente ban en STEAM geeft gewoon te weinig uitleg. Alle fora zijn vol met mensen de geen cheat hebben gedaan, maar toch een ban hebben gekregen.

Oplossing is simple: geen STEAM spellen meer kopen ...

Het betreft een permanente ban en STEAM geeft gewoon te weinig uitleg. Alle fora zijn vol met mensen de geen cheat hebben gedaan, maar toch een ban hebben gekregen.

Oplossing is simple: geen STEAM spellen meer kopen ...

Er zal wel iets verkeerds zijn wat er mis is aan jouw instellingen, ook kunnen scriptjes die je zelf gemaakt hebt met configs als een cheat gezien worden, ik weet alleen niet of deze door VAC als cheats worden gezien... Maar ik weet wel dat je sowieso op serial geband wordt. Ik weet alleen niet of dat je ook geband wordt op spellen die je met een andere serial code speelt... Het is wel lastig dat Steam zo slordig is met de beveiliging... misschien heb je wel een soort virus ofzo dat door steam als cheat herkent wordt. Iniedergeval succes :) En koop je spel gewoon buiten steam om, ik ben er ook niet kapot van... ik heb het alleen nog maar voor counter-strike :)

Ik weet het niet zeker (wacht op reacties van anderen) maar het is logisch dat andere spellen ook worden geblokkeerd, o.b.v. het idee dat iemand die cheat (of scheldt of op een andere manier een ban 'verdiend' heeft) dat waarschijnlijk ook op andere spellen gaat proberen/doen.

Tijs.

Jup, dit kan je ook checken...! Bij steam settings zie je de status van je account... Daar zou je eens kunnen kijken ;)

Laatst bewerkt:
Duidelijke informatie over VAC bans + tips op deze link (en verder nog hier)

Mogelijkheden die er nu nog zijn staan in de laatste paragraaf, die begint met "Uw account kan nog steeds gebruikt worden om te spelen op onbeveiligde servers. "

Overigens is het (m.b.t. een 'onterechte VAC ban') niet uit te sluiten dat de ban het gevolg is van veranderingen aan de programmatuur door het gebruik van gejatte software, virussen, spyware etc.

Ikzelf geloof persoonlijk niet in 'oneerlijke' VAC bans, dus ik zou iedereen aanraden die met zo'n 'onterechte' ban te maken krijgt zich af te vragen wat er op de computer is geïnstalleerd, hoe eerlijk dat allemaal is, testen of of er wellicht spyware/virussen/trojans op de pc is geland etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Duidelijke informatie over VAC bans + tips op deze link

Mogelijkheden die er nu nog zijn staan in de laatste paragraaf, die begint met "Uw account kan nog steeds gebruikt worden om te spelen op onbeveiligde servers. "

Overigens is het (m.b.t. een 'onterechte VAC ban') niet uit te sluiten dat de ban het gevolg is van veranderingen aan de programmatuur door het gebruik van gejatte software, virussen, spyware etc.

Ikzelf geloof persoonlijk niet in 'oneerlijke' VAC bans, dus ik zou iedereen aanraden die met zo'n 'onterechte' ban te maken krijgt zich af te vragen wat er op de computer is geïnstalleerd, hoe eerlijk dat allemaal is, testen of of er wellicht spyware/virussen/trojans op de pc is geland etc.

Tijs.

Ja precies, en veel mensen weten ook niet wat ze downloaden en of dit wel goed is voor je computer. Maar ook door (oa) een bunny-hop script bijv. bij Counter-strike 1.6 te gebruiken zou je een ban kunnen krijgen... Zo zijn er meerdere scriptjes die niet gebruikt mogen worden en dit zijn geen programmas maar simpele .cfg bestandjes die je gebruikt met je muis scrollen of iets dergelijks...

Citaat uit de link die 'dnties' gaf:
Het VAC systeem zal geen valse bans maken. Alleen hacks en cheats (modificaties gericht op het geven van voordelen aan een speler boven andere spelers) zullen een VAC ban tot gevolg hebben.

maar kijk gewoon eventjes bij de status van zijn steam account, dan zie je gelijk of het permanent is en misschien ook de reden van je ban.

Laatst bewerkt:
Kunnen wij weer terug gaan naar mijn oorspronglijke vraag?

In de links staat:
a. Dat de ban een permanente ban is.
b. Dat de ban voor 1 VAC-bewaakte server is maar ook voor alle VAC-bewaakte servers kan gelden.
In jouw geval geldt de ban blijkbaar voor alle VAC-bewaakte servers.
c. Dat er over de redenen etc. niet wordt gecommuniceerd.
d. Dat ongedaan maken niet mogelijk is.

Is dat het antwoord dat je zocht?

Tijs.

De ban is waarschijnlijk voor de gehele engine, dus spellen die dezelfde engine gebruiken zullen ook in de banlijst vallen. Alleen een ideetje ^^

De ban is waarschijnlijk voor de gehele engine, dus spellen die dezelfde engine gebruiken zullen ook in de banlijst vallen. Alleen een ideetje ^^

@Coookie: Ik zie in jouw verhaal geen enkele extra informatie t.o.v. wat al gepost was. Jammer, wat mij betreft dus een zinloze reactie.

Tijs.

@Coookie: Ik zie in jouw verhaal geen enkele extra informatie t.o.v. wat al gepost was. Jammer, wat mij betreft dus een zinloze reactie.

Tijs.

oh =| nouja ik zag niets staan over source, engine of iets soortegelijks en in de vraag kwam redelijk duidelijk naar voren dat hij het raar vond dat hij gebanned was voor een hele lijst met spellen.Het lijkt mij een plausibele reden dat de lijst met spellen allemaal dezelfde engine gebruiken (waarschijnlijk, allemaal mods voor het spel).

@Coookie: Zie de officiële bronnen die gelinkt zijn in de hele discussiedraad tot nu toe. En ook de 'samenvatting' van wat die officiële bronnen te vertellen hadden (=mijn posting die precies voorafging aan jouw posting).

[Laat ik voorop stellen dat je interesse in de vraag gewaardeerd wordt, natuurlijk. :)]

Tijs.

steam geeft meteen een ban op alle spellen.
ik was gebant met steam op mw2 omdat ik een hack level had dan ben je meteen hoogste level daar kun je niets aan doen maar ik was ook meteen gebant met 3kwart van alle spellen srry maar daar is niets meer aan te doen ook al kun je er niets aan doen dat je gebant bent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan