vage geluidskaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpim

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
okee komt ie:
Ik heb een 5.1 geluidskaartje van een vaag merk, maar met een CMI8738 chip erop. ik kan de bijgeleverde drivers installeren, en dan werkt de kaart. Ik heb een leuk Creative setje gekocht, en het klinkt fantastisch.
Echter als ik de pc opnieuw opstart, wat dus ook moet volgens het install-progje, wil windows niet meer starten.
Ik heb drivers van de bijgeleverde cd-rom geprobeerd, Ik heb drivers van windows-update geprobeerd, het mag allemaal niet baten.
Goh, misschien ligt het aan de pci-sleuf dacht ik, dus de kaart in een andere sleuf gestopt, helpt allemaal niet.
ik snap er niets van. als ik de drivers installeer, doet alles het. Ga ik rebooten, start windows niet, en kan ik kiezen tussen normaal starten, of naar recente instellingen die wel werkten starten. (daar heb ik dus niets aan, want dan doet het geluid het nog steeds niet.)
Ik had nog een 4.1 kaartje van Sweex, met dezelfde chip erop. Drivers bij sweex.nl gedownload, doet het gewoon ook niet. Maakt niet uit in welke pci dinges ik hem stop.
Weet iemand de gouden tip?

windows xp home sp2
Gigabyte GA-8IE533 moederbord
pentium IV 2,8
1024 mb intern
200 gig HD totaal

Zit op het moederbord ook onboard geluidschip?
Zet deze anders eens uit in het bios.

Had ik al gedaan, werkt niet. Effe proberen om de boel via apparaatbeheer uit te zetten, misschien dat dat werkt.

edit: AAAAAAA niets werkt gewoon. Ik heb alles al geprobeerd. Onboard uitzetten in bios, onboard uitzetten via apparaatbeheer, noem maar op.
En dat nieuwe ding werkt gewoon totdat ik reboot...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan